۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۲۲:۱۸
کد خبر: 81768512
T T
۰ نفر
نیویورك تایمز : شكاف سیاسی در آستانه سفر پاپ فرانسیس به آمریكا

تهران – ایرنا – روزنامه نیویورك تایمز درمقاله‌ای با عنوان 'شكاف سیاسی در آستانه سفر پاپ فرانسیس به آمریكا' می‌نویسد، هنگامی‌كه هواپیمای حامل رهبر كاتولیك‌های جهان سه شنبه عصر نزدیك شهر واشنگتن برزمین می‌نشیند تا وی نخستین سفرش به ایالات متحده را آغاز كند، رییس جمهوری اوباما به استقبال او خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، درادامه این مقاله آمده است: جای تعجب نیست، زیرا برای آقای اوباما، كه به قول خودش كمر همت به خم كردن كمانه تاریخ بسته است، هیچ متحدی قوی تر از پاپ در جهان وجود ندارد.
هرچه باشد، پاپ پیش ازاین در برقراری روابط دیپلماتیك با كوبا به او كمك كرده ونظراتش پیرامون مقولاتی همچون نابرابری اقتصادی، مهاجرت، تغییرات جوی ونیاز به اصلاحات درعدالت كیفری به رئیس جمهوری آمریكا نزدیك است.
نویسنده درادامه می‌گوید: با وجود اینكه حضور پاپ درآمریكا دراین مقطع پاره‌ای از اولویت های رییس‌ جمهوری آمریكا را تقویت خواهد كرد، اما دربعضی موارد كه این دو با هم اختلاف نظر دارند، این تمركز شدید تر خواهد بود.
به نوشته نیویورك تایمز، سفر پاپ برای محافظه‌كاران نیز غنیمت است زیرا آنها با ازدواج هم‌جنس‌گرایان وكمك‌های دولتی به موسساتی مخالفند كه سقط جنین انجام می‌دهند و در این دو موضع پاپ را در كنار خود می‌بینند.
نویسنده می‌گوید : با این كه هر دو طرف می‌گویند نباید سعی كرد پاپ را در چارچوب های ایدئولوژیك قرارداد، ولی درمجادلات دایمی پایتخت آمریكا، همه چیز حتی دین هم سیاسی می شود وهر دو طرف سعی خواهند كرد ازاین فرصت به نفع دیدگاه خود بهره گیرند.
شبك**1021/1859