۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۵۷
کد خبر: 81768805
T T
۰ نفر
ديدار وزير دفاع فرانسه و فرمانده پايگاه مركزي آمريكا با وليعهد ابوظبي

تهران - ايرنا - خبرگزاري امارات (وام) روز سه شنبه از ديدار جداگانه لويد اوستون فرمانده ستاد مركزي نيروهاي آمريكا و جان اف لودريان وزير دفاع فرانسه با شيخ محمد بن زايد وليعهد ابوظبي و جانشين فرمانده كل نيروهاي مسلح امارات خبر داد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري وام، در اين ديدارها درباره روابط همكاري و هماهنگي هاي دفاعي بين دو كشور و مسايل مهم مورد علاقه مشترك بحث و تبادل نظر شد.
اين منبع خبري، افزود: در ديدار وزير دفاع فرانسه با شيخ محمد بن زايد همچنين در باره تقويت همكاري هاي نظامي و دفاعي و تلاش هاي دو كشور براي تحقق امنيت و صلح در منطقه خاورميانه گفت وگو شد.
برخي رسانه هاي عربي ديگر منطقه از جمله اخبارالساعه امارات نيز از گفت وگو بر سر مسايل مهمي از جمله بحران يمن و سوريه در اين نشست ها خبر داده اند.
امارات در ائتلاف حمله به يمن به فرماندهي عربستان سعودي مشاركت فعال دارد و هواپيماها و نيروهاي زميني اين كشور در كنار نيروهاي نظامي عربستان و بحرين در انهدام و نابودي تاسيسات خدماتي، درماني و غذايي مردم يمن مشاركت دارند.
امارات در اشغال شهر عدن كه يك بندر مهم اقتصادي به شمار مي آيد حضور گسترده اي داشت، به طوري كه فرماندهي اشغال اين شهر را تنهايي برعهده گرفت.
مهم‌ترين نگراني امارات تبديل شدن بندر عدن به رقيبي قدرتمند براي دبي است. در حالي كه بين‌المللي شدن دبي و تبديل شدن آن به كانون تجارت منطقه‌اي درآمدهاي گسترده‌اي را براي امارات در پي دارد.
خاورم**1653**7074**1275