۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۳
کد خبر: 81771210
T T
۰ نفر
يك هزار و 200 جشن ولايت در مساجد و بوستان هاي پايتخت برگزار مي شود

تهران-ايرنا - معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به برگزاري يكهزار و 200 جشن ولايت در مساجد و بوستان هاي پايتخت گفت: در دهه ولايت 22 نقطه شهر تهران در شب عيد سعيد غدير نورافشاني مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، حجت الاسلام ميثم امرودي با اعلام برنامه هاي دهه ولايت شهرداري تهران افزود: مديريت شهري تهران برنامه هاي دهه ولايت را در قالب فضاسازي شهر تهران، ويژه برنامه هاي استقبال از دهه ولايت و جشن هاي سراسري و مردمي دهه ولايت برگزار مي كند.
وي ارتقاي نشاط معنوي و اجتماعي شهروندان با پاسداشت اعياد اسلامي، تعظيم شعائر اسلامي با محوريت دهه ولايت (عيد قربان تا عيد غدير)، معرفي مولفه‌هاي سبك زندگي ايراني اسلامي با محوريت آموزه هاي مكتب علوي، گسترش و عمق بخشي به فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي مرتبط با سيره و سنت ائمه اطهار(ع) را از جمله اهداف برگزاري اين ويژه برنامه ها عنوان كرد.
به گفته امرودي، اين ويژه برنامه هاي فرهنگي با تاكيد بر روح ولايت به عنوان عامل به عنوان عامل وحدت مسلمين، معرفي عيد سعيد غدير به عنوان عيد الله اكبر، عيد اخوت و برادري، عمق بخشي به معارف علوي (ع) و فاطمي (س)، گونه شناسي سبك زندگي از منظر اميرالمومنين (ع) و معرفي آن به نسل امروز و پاسخگويي به شبهات نسل جوان برگزار مي شود.

*برگزاري دعاي عرفه در مساجد شهر تهران
وي با اشاره به ويژه برنامه هاي استقبال از دهه ولايت گفت: دعاي روح بخش عرفه نهم ذي الحجه با عنوان «عطر نيايش» در يك هزار و 200 مسجد شهر، گلزار شهداي بهشت زهرا (س، پايانه ها و .. با محوريت جشنواره دعا و نيايش شمسه مناطق 22 گانه برگزار مي شود.
امرودي از نور افشاني 22 نقطه اصلي شهر تهران در شب عيد سعيد غدير با اطلاع رساني قبلي به عموم شهروندان خبر داد و گفت: همايش علي گويان براي تجليل از پيشكسوتان و تشكل‌هاي مردم نهاد فعال در حوزه‌ فرهنگ غدير اول مهرماه در ايوان شمس برگزار مي شود.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به توليد محصولات و خدمات فرهنگي به مناسبت دهه ولايت اظهار كرد: به همت اداره كل فرهنگي شهرداري تهران فراخوان آثار و ايده هاي برتر براي پاسداشت عيد سعيد غدير، داستان كوتاه و بلند، عكس، گرافيك، شعر و خوشنويسي و طراحي پوستر منتشر شده است.
وي انتشار پوستر فاخر غدير خم با محوريت اميرالمومنين علي(ع)، انتشار آلبوم صوتي غدير خم با قطعات سخنراني و مولودي هاي مذهبي و انتشار كتاب اشعار فاخر و برگزيده در مورد عيد سعيد غدير و مقام و منزلت اميرالمومنين علي(ع) را از ديگر برنامه هاي اداره كل فرهنگي شهرداري تهران به مناسبت دهه ولايت عنوان كرد.

*جشن هاي سراسري ولايت و امامت در مساجد و بوستان هاي شهر تهران
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از برگزاري جشن هاي سراسري ولايت و امامت (عيد برادري) در مساجد و بوستان هاي شهر تهران خبر داد و گفت: اين جشن ها در قالب سخنراني، مولودي خواني، پذيرايي و بسته هاي فرهنگي و مسابقات متنوع به صورت سراسري در مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار مي شود.
به گفته امرودي، برگزاري كارگاه و نمايش آثار خلق شده با موضوع غدير و ولايت در باغ موزه قصر، ويژه برنامه بسيجيان شهرداري به تفكيك خواهران و برادران، همايش پياده روي ويژه خانواده ها، مراسم تجليل از مدال آوران در دهه ولايت، اجراي ورزش زورخانه اي در 22 بوستان منتخب، المپيادهاي ورزشي در رشته هاي مختلف، زنگ ورزش، جشنواره بازي هاي رايانه اي و بازي هاي كودكانه، بومي و محلي نيز از ديگر برنامه هاي دهه ولايت است.

*اجراي 110 جشن دخترانه و 110 جشن پسرانه در دهه ولايت
وي از اجراي 110 جشن دخترانه و 110 جشن پسرانه در دهه ولايت خبر داد و گفت: اين جشن ها با محوريت عيد سعيد غدير خم در دبيرستان و مدارس راهنمايي پايتخت توسط مناطق 22 گانه شهرداري و آموزش و پرورش برگزار مي شود.
امرودي، برگزاري جشن هاي بزرگ ولايت در باغ موزه قصر، برج ميلاد، پايانه هاي مسافربري، مترو، مراكز آتش نشاني، بوستان حضرت ابراهيم (ع)، به همراه جشن تكريم بانوان سيده و سادات سرپرست خانوار و فرزندانشان در برج ميلاد را از ديگر برنامه هاي سراسري ولايت و امامت عنوان كرد.

*تجليل و تكريم سادات طي دهه ولايت در محلات 354 گانه پايتخت
وي با اشاره به تجليل و تكريم خانواده سادات محلات شهر تهران گفت: در اين راستا برنامه هايي همچون بازديد و تجليل از 123 خانواده معظم شهداي سادات، اهداي بليط رايگان اتوبوس به سادات در روز عيد سعيد غديرخم، اعطاي هديه به مسافران سادات در روز عيد غدير برگزار مي شود.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران پخش صوتي سرودهاي مذهبي در ايستگاه هاي منتخب مترو، تجليل و تكريم از خانواده معظم شهداي سادات، برگزاري مراسم تجليل از مدال آوران در دهه ولايت و اهداي بسته فرهنگي ويژه سادات شهر تهران در سطح محلات 374 را از ديگر برنامه هاي شهرداري تهران به مناسبت دهه ولايت برشمرد.
به گفته امرودي، به مناسبت دهه ولايت، آذين بندي 40 ميدان اصلي سطح شهر به صورت ويژه، ارايه طرح ها و جملات فرهنگي، تنديس و انواع حجم در سطح شهر به مناسبت روز عرفه- نيايش و اعياد سعيد قربان و غديرخم سازمان زيباسازي شهرداري تهران اجرا مي شود.

*برپايي 22 نمايشگاه عكس و خوشنويسي با محوريت غدير در مناطق 22گانه
وي از برگزاري برنامه هاي ايستگاهي، نمايشگاهي و تجسمي با عنوان «جلوه توحيد و ولايت نمايشگاه» خبر داد و افزود: در اين زمينه 22 نمايشگاه عكس و آثار خوشنويسي با محوريت غدير، امامت، توحيد، حج ابراهيمي در مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار مي شود.
امرودي برپايي نمايشگاه عكس ورزش شهروندي با موضوع جوانمردي و پهلواني و نمايشگاه عكس با محتواي مراسم حج و اعمال حاجيان توسط سازمان ورزش شهرداري تهران و شركت بهره برداري مترو را از ديگر برنامه هاي دهه ولايت عنوان كرد.
وي بيان كرد: برج ميلاد نيز با برپايي نمايشگاه آثار تجسمي سفال و نقاشي ويژه كودكان در دهه ولايت و برپايي رواق هنرهاي ايراني در سكوي ديد و كارگاه آموزشي ويژه دانش آموزان پيرامون واقعه غدير به استقبال اين دهه مي رود.
امرودي با اشاره به اجراي طرح نسيم بهشت گفت: در اين طرح روحانيون در مكان هاي پرتردد شهر تهران پاسخگويي مسائل شرعي و ديني شهروندان هستند.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران افزود: نشست هاي موضوعي غديرشناسي؛ فلسفه غدير، ولايت در تشيع، امام شناسي، جلوه هاي ولايتمداري به همت اداره كل آموزش هاي شهروندي شهرداري تهران، مناطق 22 گانه و سراي محلات برگزار مي شود.
وي يادآور شد: سازمان ها و شركت هاي شهرداري در دهه ولايت برنامه هاي متنوعي همچون اهداي گل، انتشار مطالب در رسانه ها، برپايي ايستگاه هاي صلواتي، نمايشگاه ها، جشنواره هاي مرتبط، آذين بندي و نور افشاني شهري، برگزاري مسابقات، همايش ها و كوهپيمايي هايي خواهند داشت.
تهرام/7245//1348
۰ نفر