۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۵۵
کد خبر: 81771505
T T
۰ نفر
160 هزار مسافر و گردشگر تابستانی در آستانه اشرفیه اسكان یافتند

رشت - ایرنا - فرماندار آستانه اشرفیه گفت : در طول تابستان امسال حدود 160 هزار نفر از مسافرین و گردشگران در این شهرستان اسكان یافته اند.

حسین اسماعیلیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد : اسكان این تعداد از میهمانان تابستانی در سطح كمپینگهای موقت ، هتلها ،مدارس ،مسافركاشانه ها ،پاركها و ... شهرستان صورت گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینكه هم اكنون این شهرستان از وجود چهار هتل، 19 مسافركاشانه ،یك مسافرخانه و سه مجتمع پذیرائی و اقامتی برخوردار است افزود : با توجه به میزان ورود مسافرین و گردشگران بسیار در ایام مختلف سال به این شهرستان نیاز است تا تعداد مكانهای اسكان مسافرین در این منطقه افزایش یابد.
اسماعیلیان ضمن تاكید بر حمایت جدی از كلیه سرمایه گذاران بخش خصوصی در جهت ایجاد مكانهای اقامتی در این شهرستان اظهار داشت : شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن جاذبه های مختلف مذهبی ،گردشگری ،تفریحی و توریستی یكی از قطبهای مهم گردشگری استان گیلان به شمار می رود.
وی با اشاره به برخی از جاذبه های گردشگری این شهرستان افزود : حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) ، آرامگاه استاد دكتر محمد معین ، پارك ملی بوجاق ، پل چوبی ، اسكله ، تالابها و مردابهای طبیعی ، پاركهای جنگلی و ساحلی ، سواحل زیبای دریائی و رودخانه ای و ...از جمله جاذبه های مذهبی ، علمی و گردشگری این شهرستان به شمار می روند.
فرماندار آستانه اشرفیه همچنین با اشاره به اینكه این شهرستان از وجود 37 كیلومتر نوارساحلی در بخش بندركیاشهر برخوردار است اظهار داشت : سواحل بندركیاشهر در ایام تابستان همواره پذیرای بسیاری از مسافرین است.
اسماعیلیان تصریح كرد : امسال طرح سالمسازی دریا در چهار منطقه عسگرآباد ، شهر بندركیاشهر ، لله وجه سر و انبارسر این بخش به اجرا درآمده است.
وی اظهار داشت : همچنین به منظور جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی در سواحل دریائی این شهرستان امسال تعداد 26 نقطه خطر آفرین نیز در سواحل بندركیاشهر شناسایی و نیروهای نجات غریق در آنها مستقر شدند.
وی گفت : خوشبختانه با تلاش نیروهای نجات غریق و امداد و نجات مستقر در سواحل بخش بندركیاشهر امسال تعداد 63 نفر از مسافرین از خطر غرق شدن نجات یافتند.
وی اظهار داشت : در همین حال متاسفانه یك نفر نیز امسال در خارج از طرحهای سالمسازی دریا در بندر كیاشهر جان خود را از دست داده است.
وی با بیان اینكه در سال گذشته آمار غرق شدگان سواحل بندركیاشهر در خارج از طرحهای سالمسازی 9 نفر بودند افزود : خوشبختانه امسال با برنامه ریزیها و تلاشهای صورت گرفته این میزان كاهش بسیار خوبی را داشته است كه امیدواریم در سالهای آینده شاهد هیچگونه حادثه تلخی در این خصوص نباشیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مركزی و بندركیاشهر در شرق استان گیلان قرار دارد.ك/2
7287/6070