۲ مهر ۱۳۹۴، ۹:۴۲
کد خبر: 81771638
T T
۰ نفر

نماز عید قربان در همدان اقامه شد

۲ مهر ۱۳۹۴، ۹:۴۲
کد خبر: 81771638

همدان - ایرنا - همزمان با عید سعید قربان نماز پرشكوه عید با حضور جمع كثیری از مردم و مسوولان روز پنجشنبه در مسجد جامع همدان اقامه شد.

امام جمعه موقت همدان در خطبه های نماز عید سعید قربان گفت: پاداشی كه خداوند در این روز به حضرت ابراهیم (ع) داد حاصل معرفت اوست چرا كه آن حضرت 30 امتحان و منزل را با معرفت بالا طی كرد و به مقام قدرت الهی رسید و چندین پیغمبر از نسل حضرت ابراهیم (ع) به وجود آمدند.
حجت الاسلام سید هاشم موسوی افزود: در عظمت حضرت اسماعیل (ع) این بس كه وجود پیامبر (ص) از نسل اوست و این نشانه معرفت آن حضرت است.
وی با بیان اینكه ملت ایران از آبروی بالایی نزد خداوند برخوردار هستند و در دنیای امروز یك ملت بیدار، با بصیرت و معتقد هستند و در برابر ظلم ایستادگی می كنند گفت: این عظمت حاصل معرفت ملت ایران ، شهدا، جانبازان و صبر و استقامت آزادگان است.
وی ادامه داد: ملت ایران استعداد این معرفت را داشتند و حضرت امام خمینی (ره) این استعداد ها را شكوفا كرد.
وی اضافه كرد: امروز نیز خلف صالح امام راحل رهبر معظم انقلاب این استعدادها را در مردم شكوفا كرده است و مردم به عرفان بالا دست یافتند.
حجت الاسلام موسوی افزود: وقتی عرفان و معرفت ضعیف شود اخلاق، فرهنگ ، سیاست و اقتصاد نیز ضعیف است و ارزش هر كسی به اندازه معرفت اوست و در قیامت هر كسی را با معرفت او می شناسند.
وی با بیان اینكه دعای روز عرفه با شكوه خاصی در همه مناطق برگزار شد گفت: ائمه جماعات باید شرحی بر دعای عرفه داشته باشند گفت: پنج صفحه اول این دعا فقه توحید است و یك دوره خداشناسی محسوب می شود.
امام جمعه موقت همدان در ادامه با اشاره به سالروز حمله به بیت شریف امام راحل در نجف گفت: سربازان و حكومت آن روز عراق برای خوشایند طاغوت امام خمینی (ره) را در تنگنا قرار دادند اما امام فرمودند: من هر جا باشم به وظیفه شرعی خود عمل می كنم.
حجت الاسلام موسوی افزود: این جواب دشمن شكن امام نشان داد كه رهبر و ملت ایران اجازه نمی دهند كه دشمن در تصمیم گیری های آنها نفوذ پیدا كند.
نماز باشكوه عید قربان همزمان با سراسر كشور در همه نقاط استان همدان اقامه شد.
2087/6993