۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲
کد خبر: 81772356
T T
۰ نفر
يادواره 33 شهيد مسجد سياهپوشان دزفول برگزار شد

دزفول - ايرنا - يادواره 33 شهيد مسجد سياهپوشان دزفول پنجشنبه شب با حضور خانواده معظم شهدا و جمعي از فرماندهان و پيشكسوتان دوران دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ايرنا فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان دزفول در اين يادواره در سخناني ظرفيت هاي ايجاد شده در ايران اسلامي را حاصل جانفشاني و ايثار شهدا دانست و گفت: در شرايطي كه دشمن براي ضربه زدن به نظام اسلامي كمين كرده بايد هوشيار بود و با گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه توطئه هاي دشمنان را خنثي كرد.
سرهنگ پاسدار عبدالامير محتشمي راد به تهاجم فرهنگي دشمن از طريق شبكه هاي مختلف ماهواره اي ، فيلم هاي غير اخلاقي نيز اشاره كرد و گفت:قاچاق كالاي خارجي به ايران از ديگر اقدامات ضد اقتصادي است كه بايد جلوي آن گرفته شود.
وي يادواره شهدا را يكي از نمادهاي بزرگداشت هفته دفاع مقدس بيان كرد و افزود:مسيري را را كه شهدا در هشت سال دفاع مقدس انتخاب كردند بايد پس از جنگ نيز همچنان تداوم يابد و برگزاري يادواره شهدا گامي در اين راستاست.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان دزفول تهاجم فرهنگي دشمن و فشار اقتصادي با هدف دور كردن ملت ايران از راه شهدا برنامه ريزي شده است.
سرهنگ محتشمي راد در ادامه به تحريم اقتصادي ايران از سوي دشمن در رابطه به فناوري هسته اي نيز اشاره كرد و افزود:تحريم اقتصادي موجب شكوفايي ظرفيت هاي علمي و اقتصادي ايران اسلامي شد و جوانان اين مرز و بوم با اتكا به توان خود به دستاوردهاي بزرگي در زمينه هاي مختلف دست يافتند.
مسوول نمايندگي شوراي نگهبان در شهرستان دزفول نيز در اين يادواره به تحليل دوران جنگ پرداخت و گفت:جنگ هشت ساله در شرايطي به ايران اسلامي تحميل شد كه تنها دو سال
از عمر انقلاب گذشته بود و سپاه و بسيج به عنوان نيروهاي مردمي نظام اسلامي هنوز شكل نگرفته بود.
سيد رضا صافي به مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و گفت:مردم دزفول از 31 شهريورماه سال 1359 با بمباران هوايي اين شهر در گير نبري نابرابر با رژيم بعث عراق شدند و در طول اين هشت سال علاوه بر اعزام فرزندان خود به جبهه هاي نبرد همواره پشتيبان رزمندگان بودند.
وي افزود:هر چند هشت سال جنگ خساراتي به كشور ايران وارد كرد اما دستاوردهاي بزرگي نيز در پي داشت كه از آن جمله ساماندهي نيروهاي نظامي ، دستيابي به دانش بالاي نظامي ، نانو تكنولوژي ، انرژي هسته اي و صدها دستاورد ديگر حاصل خودباوري است كه در دوران دفاع مقدس آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
صافي همچنين با اشاره به توطئه دشمن و هدف گرفتن جايگاه امامت و ولايت بيان داشت: جريان ها و گروه هاي سياسي فعال در عرصه سياسي و انتخابات بايد در موضع گيري خود به اهداف نظام اسلامي توجه كرده و همواره به راهنمايي ها و بيانات مقام معظم رهبري توجه كنند.
امين جهانشاهي فرمانده پايگاه بسيج مسجد سياهپوشان نيز با بيان اينكه نخستين امدادگر شهيد شهرستان دزفول شهيد سيد حسين موسوي مي باشد كه از اين مسجد راهي جبهه شد گفت:دومين يادواره 33 مسجد سياهپوشان با هدف تجليل از خانواده معظم شهدا و زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا برگزار شد.
از 33 شهيد مسجد سياهپوشان دزفول شش شهيد دانش آموز مي باشند.
كم سن ترين شهيد اين مسجد عليداد عشيري با 18 سال سن و مسن ترين آنها ولي عشيري با 35 سال سن مي باشد.
مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس به رغم بمباران هوايي و موشكي ، شهر را تخليه نكرده و به پشتيباني از رزمندگان پرداختند.
مردم دزفول دوهزار و 600 شهيد تقديم كرده اند.
به پاس ايستادگي و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس اين شهر به عنوان پايتخت مقاومت ايران اسلامي انتخاب شد.
6068