۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸
کد خبر: 81774735
T T
۰ نفر
مانور آمادگي براي پيشگيري و كنترل كرونا ويروس در تنكابن برگزار شد

نوشهر – ايرنا - مانور آمادگي براي پيشگيري و كنترل كرونا ويروس همزمان با بازگشت حجاج به كشور در شهرستان تنكابن برگزار شد.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان تنكابن روز يكشنبه در حاشيه برگزاري اين مانور به خبرنگار ايرنا گفت: اين مانور در راستاي آمادگي براي پيشگيري و كنترل كرونا ويروس كه در كشور عربستان شايع است همزمان با بازگشت حجاج به كشور برگزار شد تا ميزان مبتلايان به اين بيماري را به حداقل برسانيم.
نيما نژاد مقدم به علايم اين بيماري اشاره كرد و افزود: تب بالاي 38 درجه، سرفه و تنگي نفس از علائم ابتلا به كرونا ويروس است و بيماران بايد نسبت به اين علائم حساس باشند.
وي اظهار داشت: تاكنون مواردي از ابتلا به كرونا ويروس در بين حجاج ايراني مشاهده نشده اما وزارت بهداشت و درمان در حال پيگيري است تا در صورت مشاهده علائم مشكوك اقدامات درماني به سرعت انجام شود.
نژاد مقدم با بيان اينكه خطر اين بيماري در افراد سالمند، افراد مبتلا به مشكلات مزمن تنفسي و كاركنان بيمارستان‌ها بيشتر است ، خاطر نشان كرد: ميزان كشندگي اين ويروس بالا است به طوري كه 30 درصد افراد مبتلا به كرونا ويروس فوت مي‌كنند.
مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان تنكابن از شهروندان خواست تا در صورت بروز علايم بيماري كرونا ويروس در ميان حجاج خود آنها را هرچه سريعتر به مراكز درماني انتقال دهند.
شهرستان 150 هزار نفري تنكابن در غرب مازندران واقع است .
/7513/ 1602/1899