۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۱
کد خبر: 81775223
T T
۰ نفر
كاركرد مساجد مي بايست بدور از موازي كاري احيا شود

رشت - ايرنا - مسوول دبيرخانه كانون هاي مساجد گيلان ، تاكيد كرد : كاركرد و بهره مندي از ظرفيت مساجد مي بايست بدور از موازي كاري احيا شود.

حجت الاسلام سليمان پور ابراهيم روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : تدوين اصول و راهكار در مساجد به بهره مندي از ظرفيت مساجد كمك مي‌كند.
وي اظهار كرد : در هر مسجدي كه عناصر آن شامل روحانيون، هيات امنا، مسوولان كانون هاي فرهنگي و هنري و فرماندهان حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت بسيج با هم تعامل دارند، آسيب ها و معضلات در آن منطقه و محله كم است.
حجت الاسلام پورابراهيم ، روحانيون را مدير محتوايي مساجد دانست و اظهار كرد : هر برنامه و مراسمي كه در مسجد برگزار مي‌شود بايد با هماهنگي و نظارت ائمه جماعت صورت گيرد.
وي، به كاركردهاي پر محتواي مساجد در جامعه اشاره كرد و گفت : مساجد تنها محل اقامه نماز نيست و مسجد يك دانشگاه است كه در زمينه هاي مختلف نقش ايفاء مي‌كند.
حجت الاسلام پورابراهيم افزود : مسجد محل اختلاف نيست و گذر از مشكلات تنها با وحدت و همدلي انجام مي شود.
وي، با بيان اينكه بايد به حضور حداكثري مردم به ويژه نوجوانان و جوانان در مساجد دقت و توجه داشت، اظهاركرد : دشمن مي‌داند نقطه قوت ما مساجد است و حضور حداكثري و پررنگ ما باعث نااميدي دشمنان مي‌شود.
وي، تاكيد كرد : بايد كاركردهاي مساجد را احياء كنيم و از ظرفيت مساجد نهايت بهره را ببريم.
حجت الاسلام پور ابراهيم، بيان كرد : مساجد نخستين مكان براي برپايي نشست هاي مختلف مذهبي و فرهنگي است و حضور قشرهاي مختلف جامعه در اين مكان مقدس ظرفيتي شايسته براي تحقق شعار سال است كه مي بايست با برنامه ريزي دقيق از اين ظرفيت بهره گرفت.
وي ، مساجد را پل ارتباطي بين دولت و ملت دانست و افزود : مقدمه اين كار ايجاد نگاه ويژه در مسوولان اجرايي كشور است كه بايد مسجد را به عنوان نقطه ثقل تحقق شعار سال به شمار آورده و ضمن برداشتن گا م هاي عملي راهكارهاي اصولي و منطقي در تعامل و همكاري با مردم را فراهم سازند.
حجت الاسلام پور ابراهيم ادامه داد : دين اسلام بر هم افزايي، وحدت، يكرنگي و يكدلي تاكيد فراوان دارد و مردم و دولت بايد همواره در كنار يكديگر به توسعه و پيشرفت همه جانبه كشور كمك كنند كه همين عامل موجب توانمند شدن نظام در عرصه هاي مختلف داخلي و خارجي مي شود.
مسوول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد گيلان همچنين در بخش ديگري از سخنان خويش گفت : كانون هاي تخصصي مساجد با تنوع بخشي به برنامه ها و تعميق ريشه هاي نظري و عملي آن و ديده باني فضاي فرهنگي كشور در راستاي وصول جايگاه واقعي مساجد در جمهوري اسلامي نقشي بي بديل بر عهده دارند.
كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد در سال 71 بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي مقابله با شبيخون فرهنگي تشكيل شدند؛ و در زمان حاضر 720 كانون فرهنگي ،هنري در مساجد گيلان فعال است.ك/3
1881/6070