۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۳
کد خبر: 81776662
T T
۰ نفر

كتاب اهل كاشانم رونمایی شد

۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۳
کد خبر: 81776662
كتاب اهل كاشانم رونمایی شد

تهران- ایرنا- كتاب اهل كاشانم كه زندگی نامه سرلشگر شهید غلامرضا طرق است در یازده فصل به انضمام اسناد و تصاویر، همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

این كتاب كه زندگی نامه سرلشگر شهید غلامرضا طرق، یكی از فرماندهان ارتشی عضو لشكر 92 زرهی خوزستان است توسط محمد بداقی به زبانی ساده و خودمانی و به صورت رمان نوشته شده است.
محمد بداقی نویسنده كتاب « اهل كاشانم» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این اثر در كتابخانه تخصصی آستان قدس رضوی قرار گرفته است.
وی افزود: در این كتاب بیشتر از فضای بعد از جنگ و از خاطرات دختر و همسر شهید طرق استفاده شده و صرفا در این كتاب به فضای جبهه و جنگ اكتفا نشده است.
به گفته ی بداقی زندگی دوران كودكی و نوجوانی و عضویت غلامرضا طرق در ارتش، حضور در جبهه های دفاع مقدس و شهادت او در این كتاب نیز به تصویر كشیده شده است.
وی با اشاره به محدود بودن اطلاعات مرتبط به این شهید گفت: شخصیت های نام برده شده در كتاب «اهل كاشانم» در مقاطع مختلف از زندگی غلامرضا طرق با هم پیوند می خورند و در ارتباط هستند، این اطلاعات با تكیه بر گفته های اعضای خانواده و همرزمان او گردآوری شده است.
نویسنده كتاب اهل كاشانم با اشاره به اینكه پیكر شهید غلامرضا طرق هنوز پیدا نشده است گفت: شهید طرق، فرمانده یكی از گردان‌های لشكر 92 زرهی خوزستان و عضو گردان شهادت نیروی زمینی ارتش بوده است، این گردان به همت شهید صیادشیرازی در قرارگاه جنوب تشكیل شد.
بداقی با اشاره به اینكه در گردآوری این كتاب از خاطرات خانواده شهید طرق بیشتر استفاده شده است.

شهید غلامرضا طرق سال 1340 در كاشان به دنیا آمد و در سال 58 وارد دانشگاه افسری شد، با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شد و سرانجام در روز21 بهمن ماه سال 1364 و در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید. پیكر او تاكنون پیدا نشده است.
كتاب اهل كاشانم همزمان با هفته مقدس و سالروز عملیات ثامن الائمه و شكست حصر آبادان با حضور نویسنده در مركز آموزشی تكاور و واكنش سریع نزاجا سرلشكر شهید ابوالفضل شبان رونمایی شد.
تهرام/ 1920/1831
۰ نفر