منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي و دانشگاه صنايع و معادن ايران تفاهم نامه همكاري امضا كردند

تبريز - ايرنا - منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي و دانشگاه صنايع و معادن ايران به منظور ايجاد الگوي موفق بومي براي تبديل نتايج علمي و دانشگاهي به محصولات مورد نياز جامعه و ثروت‌آفريني در راستاي اقتصاد مقاومتي و حركت به سمت اقتصاد دانش‌بنيان تفاهم‌نامه همكاري مشترك امضا كردند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي استاندار آذربايجان شرقي ، مدير منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي گفت: بسترسازي براي رشد جهشي بنگاه‌هاي مستعد در استان، تامين نياز استان به فناوري‌هاي نوين، معرفي كسب و كارهاي جديد فناورانه و توسعه فعاليت‌هاي مرتبط با كارآفريني و تجاري‌سازي از اهداف اين تفاهم‌نامه است.
علي جهانگيري، اظهاركرد: منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي بر اساس اين تفاهم‌نامه متعهد شده در طراحي و برقراري كانال‌هاي ارتباطي موثر بين دانشگاه و مراكز سرمايه‌گذاري و بنگاه‌هاي اقتصادي و بسترسازي جهت استفاده از مزاياي منطقه ويژه و همچنين تامين زيرساخت‌هاي نوآوري با دانشگاه صنايع و معادن همكاري كند.
وي گفت: ايجاد صندوق سرمايه‌گذاري خطرپذير، شناسايي سرمايه‌گذاران و كمك به جذب سرمايه از بخش خصوصي از ديگر تعهدات منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي در اين تفاهم‌نامه است.
جهانگيري افزود: دانشگاه صنايع و معادن ايران نيز بر اساس اين تفاهم‌نامه ، تدوين نظام شتاب‌دهنده كسب و كارها، ارايه آموزش‌هاي لازم در زمينه توسعه كارآفريني و تربيت مديران خطر‌پذير، شناسايي فرصت‌ها و الزامات بازار كار، راه‌اندازي مراكز مشاوره صنعتي، معرفي مشاغل جديد بر اساس فناوري‌هاي نوظهور و همكاري در راه‌اندازي فن‌بازار منطقه‌اي را بر عهده گرفته است.
وي گفت: تحقق مفاد كلي اين تفاهم‌نامه كه مدت اجراي آن سه سال تعيين شده است، با برنامه‌ريزي، پيگيري و نظارت كميته اجرايي متشكل از نمايندگان طرفين صورت مي‌گيرد.
اين تفاهم‌نامه به امضاي علي جهانگيري، نماينده استاندار آذربايجان شرقي و مدير منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي و محمدرضا نوتاش، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه صنايع و معادن ايران رسيد.
3071/6183