۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۹
کد خبر: 81778261
T T
۰ نفر
دو كنفرانس علمی از فردا در اسفراین شروع می شود

اسفراین - ایرنا - كنفراس علمی مكانیك – مواد و فناوری های پیشترفته و كنفراس دستاوردهای نوین در برق و كامپیوتر به طور همزمان از فردا چهارشنبه در مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین شروع می شود.

به گزارش ایرنا، معاون آموزشی و پژوهشی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین روز سه شنبه در نشست خبری اظهار كرد: برگزاری این دو كنفرانس ملی با حمایت ناشر تخصصی كنفرانس های كشور (سیویلیكا) برگزار و تمام مقالات ارائه شده در پایگاه مقالات علمی این مرجع علمی و نیز كنسرسیوم محتوای ملی گذاشته خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این كنفراس های دو روزه را آشنایی دانشجویان و محققان با پیشرفت های روز دنیا و برقراری ارتباط بیشتر آن ها در دانشگاه و صنعت ذكر كرد.
وی با بیان اینكه برگزاری این كنفراس ها حركت در مسیر رهنمودهای رهبری برای بومی سازی علوم و ایجاد زمینه خودباوری در اساتید و دانشجویان است افزود: رویكرد این كنفراس ها در جنبه های نوآوری و فنی روز دنیا است.
صفری گفت: 128 مقاله به دبیرخانه كنفراس مكانیك – مواد و فناوری های پیشرفته رسیده كه از این میان 92 مقاله پذیرش و 71مقاله نیز ثبت نام شده است.
وی افزود: در كنفراس دستاوردهای نوین در برق و كامپیوتر نیز 230مقاله به این دبیرخانه رسیده كه از این میان 80 مقاله پذیرفته شده كه 15 اثر به صورت پوستر و 65 اثر به صورت شفاهی ارائه می شود.
معاون آموزش و پژوهش مجتمع آموزش عالی اسفراین از برگزاری كارگاه های آموزشی جانبی و بازدید از بزرگترین صنعت آلیاژی استان در اسفراین از برنامه جنبی این كنفراس علمی ذكر كرد.
شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60كیلومتری جنوب شرقی بجنورد درخراسان شمالی واقع است.
ص/ 6042