۷ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۵۱
کد خبر: 81778852
T T
۰ نفر

هشدار حماس به صهیونیست ها در مورد انتفاضه سوم

۷ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۵۱
کد خبر: 81778852
هشدار حماس به صهیونیست ها در مورد انتفاضه سوم

تهران – ایرنا – جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)در سالروز انتفاضه دوم، به رژیم صهیونیستی درخصوص امكان وقوع انتفاضه سوم هشدار داد.

به نوشته پایگاه خبری فلسطین آنلاین،حماس در ادامه یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی و فلسطینی ها در كرانه باختری، در پانزدهمین سالروز انتفاضه مسجد الاقصی اعلام كرد: عوامل وقوع انتفاضه محیا و ابزار مورد نیاز آن آماده است، ضمن اینكه جرقه آن در قلب مردم فلسطین زده شده است.
حماس باتاكید بر ممكن بودن آغاز انتفاضه سوم برای مقابله با رژیم صهیونیستی در هر لحظه، یادآور شد كه این انتفاضه همه چیز را تغییر خواهد داد.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه تاكید كرد: مساله قدس در قلب فلسطینی ها پایدار بوده و در میان امت اسلامی مانند آیه ای در قرآن است، مسجد الاقصی قلب این آیه است و كنار گذاشتن این قضیه كنار گذاشتن ایمان و عقیده به شمار می رود.
حماس همچنین مساله قدس را محكی برای آزمایش دانست و گفت كه هر كس با مساله قدس و مسجد الاقصی همراه باشد، جزیی از ملت فلسطین خواهد بود.
پانزدهمین سالروز انتفاضه مسجد الاقصی امسال با افزایش یورش ها و خشونت های رژیم صهیونیستی و شهرك نشینان صهیونیست در مسجد الاقصی و قدس اشغالی همزمان شده است.
محمود عباس رییس تشكیلات خودگردان فلسطین نیز پیشتر در یك كنفرانس مطبوعاتی در فرانسه نسبت به بروز انتفاضه جدیدی در سرزمین های اشغالی در صورت تداوم تجاوز صهیونیست ها به ساحت مسجد الاقصی هشدار داد.
مسجدالاقصی سومین مكان مقدس مسلمانان جهان محسوب می شود.
رژیم اشغالگر قدس در قالب معاهده ای با اردن توافق كرد كه غیرمسلمانان وارد حریم مسجد الاقصی نشوند و یهودیان تنها اجازه حضور در مقابل دیوار غربی این مسجد داشته باشند. اما این رژیم، طبق رویه معمول و روحیه تجاوزگری خود، در این مورد نیز خلف وعده كرده و چنانچه شاهدیم صهیونیست های افراطی با هدف تشدید تنش و تحریك مسلمانان با همراهی نظامیان صهیونیست به حریم محوطه مسجدالاقصی یورش می برند.
خاورم**9366**9109 **1547
۰ نفر