۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱
کد خبر: 81779702
T T
۰ نفر

يادواره 320 شهيد شمال غرب شيراز برگزار شد

۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱
کد خبر: 81779702
يادواره 320 شهيد شمال غرب شيراز برگزار شد

شيراز- ايرنا- يادواره 320 شهيد غرب شيراز در حاشيه بزرگترين نمايشگاه دفاع مقدس در آييني با حضور مسئولان و فرماندهان دوران دفاع مقدس، با شبيه سازي عمليات رمضان برگزار شد.

به گزارش دريافتي چهارشنبه ايرنا اين يادواره شهدا با حضور و استقبال فراوان مردم و با پيام سرلشكر بسيجي دكتر سيد حسن فيروزآبادي رئيس كل ستاد نيروهاي مسلح آغاز شد.
سرلشكر حسن فيروزآبادي رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در پيامي به اين يادواره نوشت: سلام و صلوات خداوند متعال بر بنده صالح اش، حضرت احمدبن موسي(ع) شاهچراغ و سومين حرم مطهر اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در ايران اسلامي كه مايه مباهات و افتخار مردم فداكار و مومن شيراز، استان فارس و ايران عزيز است.
سلام خداوند سبحان و رحيم و حضرت ختمي مرتبت (ع) بر مردم غيور و دلاور استان فارس ، سرزمين ادب، علم،فرهنگ، تمدن و فداكاري كه درحساسترين سال هاي عمر نظام مقدس جمهوري اسلامي با مردانگي و غيرت، دوشادوش مردم فهيم و بصير ايران اسلامي با متجاوزان به شرف ميهن، استقلال و انقلاب اسلامي مان مقابله كردند.
بازگو كردن ابعاد وسيع حماسه هشت سال دفاع مقدس مردم ايران اسلامي به عنوان رخداد عظيم بشري در عصر حاضر ، ضرورتي انكار ناپذير و وظيفه اي همگاني محسوب مي شود چرا كه انتقال اين فرهنگ غني و افتخار آفرين به نسل حاضر هويت ملي، اسلامي و انقلابي اين سرزمين متمدن را استمرار و قوام مي بخشد.
آنچه نام و آوازه ايران و ايراني را در پهنه گيتي و به ويژه در نزد ملل آزادي خواه و حق طلب ، بلند و رفيع ساخته است مرهون رهبر بزرگ و عارف حضرت امام خميني(ره) و حماسه ي جهاد، ايثار و شهادت تربيت يافتگان مكتب عاشورا ، ولايت فقيه و دامان پاك پدران و ماداراني است كه به فرمان ولي فقيه زمان خويش لبيك صادقانه و خالصانه گفتند.
در طليعه آغاز گراميداشت سي و پنجمين سالروز هفته دفاع مقدس به بركت خون مطهر شهدا، امروز شاهد عزت، سربلندي، موفقيت و پيروزي هاي شگرفي در تمامي عرصه ها بويژه در عرصه علمي، سياسي و دفاعي ملت سرافراز ايران اسلامي هستيم.
همچنان كه به شجاعت و دليرمردي مردان بزرگ صدر اسلام افتخار مي كنيم امروز هم به دلاورمردي هاي مردان شجاع و حماسه آفرين لشكر 19 فجر، خط شكنان عمليات غرور آفرين كربلاي پنج، جان بر كفان لشكر 33 المهدي(عج)، دلير مردان تيپ توپخانه 56 يونس، تيپ مهندسي 46 امام هادي(ع)، رزمندگان فداكارنيروي دريايي و شيرزنان زينب نشاني كه با مجاهدت و ايثارگري ها ي خود در انقلاب و جنگ تحميلي رسالت خويش را به خوبي ايفا كردند و در اين راه شهداي عزيزي را تقديم ميهن اسلامي نمودند افتخار مي كنيم.
خانواده هاي معظم شهدا ، جانبازان ، ايثارگران و يادگاران حماسه دفاع مقدس ، بر ما واجب است كه در لحظه لحظه ميثاقمان با شهيدان اهداف و راه پر افتخار آنان را ادامه داده و بيعت مجدد خود را با بصيرت كامل با آرمان هاي بلند حضرت امام خميني (ره) و تبعيت از رهبر حكيم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه اي عزيز(مد ظله العالي) تحكيم بخشيم و با قطب نماي ولايت فقيه با وحدت، اتحاد ملي و همدلي در مسير عزت ، سربلندي و اقتدار ايران اسلامي ثابت قدم بمانيم.
همچنين در اين يادواره فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: ايمان، اخلاص، توكل و اعتماد به خدا و توسل به ائمه اطهار و تبعيت محض از ولايت مطلقه فقيه از مهم‌ترين ويژگي‌هايي دوران دفاع مقدس بود.
سردار سرتيپ غلامحسين غيب پرور افزود: جوانان ما در دوران دفاع مقدس براي وعده و پول نجنگيدند و شهداي ما تنها به دنبال احيا و ماندگاري اسلام و مكتب اهل بيت(ع) و شيعه و امامت بودند.
وي با بيان اينكه شهداي ما الگوهاي كاملي براي نسل جوان و امروز ماست كه سيره آنها بايد براي لايه هاي مختلف مردم تبيين شود بيان كرد: نعمت قدرداني از انقلاب، ماندن در مسير شهدا و تاسي به راه آنهاست و امروز بعد از گذشت سالها از جنگ تحميلي همچنان خط شهادت مستمر و متداوم است و ملت ما خون خود را در راه خدا هزينه مي كنند و اين نشان دهنده پويايي و بالندگي نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم وفادار به نظام اسلامي است.
3002/ 1876