تكميل آزاد راه تهران - شمال گردشگري غرب مازندران را متحول خواهد كرد

نوشهر - ايرنا - فرماندار چالوس با اشاره به جايگاه گردشگري مازندران در كشور گفت كه تكميل آزاد راه تهران - شمال گردشگري در غرب اين استان را متحول خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد ناصر زندي روز پنجشنبه در آيين بزرگداشت روز جهاني گردشگري در چالوس افزود : تكميل آزاد راه تهران - شمال فرصت بسيار بزرگي براي مازندران بويژه غرب آن در زمينه جلب مشاركت سرمايه گذاران بخش خصوصي و جذب گردشگران داخلي و خارجي بيشتر است.
وي ادامه داد : با بهره بردراي از اين آزاد راه، مسير دسترسي به پايتخت كوتاه و ترافيك سنگين كنوني كه در بيشتر ايام سال بويژه تعطيلات شاهد آن هستيم ، بر طرف خواهد شد و از طرف ديگر صرفه جويي قابل توجهي را هم در وقت ، مصرف سوخت و هزينه هاي استهلاك خودروها به دنبال خواهد داشت.
فرماندار چالوس گفت : تمامي مسوولان بايد با جديت براي تكميل اين آزاد راه تلاش كنند تا زير ساخت هاي لازم براي ارتقاي بيش از پيش گردشگري فراهم شود .
وي افزود : امروز صنعت گردشگري از پيچيدگي هاي خاصي برخوردار است كه نيازمند همت و مساعدت مسوولان و همراهي مردم و سرمايه گذاران در شكوفايي آن است.
زندي با اشاره به رويكرد دولت تدبير و اميد در ارتباط بيشتر با جهان اظهار داشت: در آينده نزديك شاهد حضور گردشگران بيشتري از نقاط مختلف دنيا در منطقه و كشور خواهيم بود كه با توجه به توانمندي ها و ظرفيت هاي خوب منطقه بايد كميت و كيفيت خدمات ارائه به گردشگران را ارتقاي بهتري بخشيم تا با اشغالزايي و درآمد بيشتر شكوفايي و پيشرفت كشور را نيزكسب كنيم.
رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان چالوس نيز در اين آيين با اشاره به عملكرد اين اداره گفت: با همدلي و همزباني مسوولان دستگاه هاي اجرايي قادر به اجرايي كردن برنامه هاي دولت تدبير و اميد در جذب گردشگران بيشتر خارجي به كشور خواهيم بود.
سيدعلي اصغر موسوي افزود : شهرستان چالوس با داشتن مجتمع تفريحي و گردشگري نمك آبرود، تفرجگاه نمك آبرود، راديو دريا، پارك فين و جاده كندوان به عنوان چهارمين جاده زيباي جهان و يكي از پرترددترين مسيرهاي كشور بوي‍ژه در ايام تعطيلات و همچنين روستاهاي زيبا هر ساله پذيراي استقبال كم نظير گردشگران است .
وي ادامه داد : بايد از اين ظرفيت هاي منحصر بفرد با ارتقاي بسترهاي لازم گردشگري از جمله راه ها و واحدهاي اقامتي و پذيرايي در جهت رضايت بيشتر گردشگران و افزايش جذب گردشگران خارجي و داخلي گام برداريم.
اين آيين به مناسبت روز جهاني گردشگري با حضور مسوولان استاني و شهرستاني برگزار شد.
سالانه بيش از 15 ميليون مسافر به شهرستان هاي گردشگري غرب مازندران سفرمي كنند.
/1295/ 1602/1654