۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۱
کد خبر: 81781013
T T
۰ نفر
اجراي آموزش الكترونيكي در پنج مركز دانشگاه پيام نور آذربايجان غربي

مهاباد- ايرنا- رييس دانشگاه پيام نور آذربايجان غربي از اجراي آموزش الكترونيكي يا دانشگاه مجازي در پنج مركز دانشگاهي اين استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار ايرنا، امامعلي عاشري روز پنجشنبه در مراسم توديع و معارفه رييس جديد دانشگاه پيام نور بوكان كه در سالن اجتماعات دكتر قزلجي اين دانشگاه برگزار شد، افزود: مراكز مياندوآب، مهاباد، خوي، نقده و بوكان پنج مركز دانشگاهي استان آذربايجان غربي هستند كه بستر دانشگاه مجازي در آنها فراهم شده و دانشجويان مي توانند از طريق الكترونيكي محتويات دروس خود را فرا گيرند.
وي با اعلام اينكه دانشگاه پيام نور در حال تبديل شدن به بزرگ ترين دانشگاه مجازي جهان اسلام است، گفت: اين زير ساخت ها براي 31 رشته در مقطع كارشناسي براي دانشجويان فراهم شده و آنها مي توانند به صورت مجازي به يادگيري دروس دانشگاهي خود بپردازند.
عاشري اظهار كرد: استان آذربايجان غربي در بحث فراهم كردن زير ساخت هاي دانشگاه مجازي در سطح كشور مقام نخست كشور را از آن خود كرده و استان هاي سيستان و بلوچستان و كرمانشاه نيز به ترتيب در جايگاه دوم و سوم در زمينه ايجاد دانشگاه مجازي قرار دارند.
وي گفت: در طول چند ماه گذشته 13 رشته جديد در دانشگاه پيام نور استان آذربايجان غربي ايجاد شده و 15رشته جديد ديگر نيز مورد موافقت قرار گرفته كه هم اكنون در شوراي گسترش در دست بررسي است.
رييس دانشگاه پيام نور آذربايجان غربي اضافه كرد: از مجموع 15 رشته درخواست شده دو رشته در مقطع دكتري است كه يكي دكتراي زبان و ادبيات فارسي و ديگري شيمي آلي است كه هر دو در دانشگاه پيام نور اروميه دانشجو پذيرش مي كند.
وي به مشكلات مالي دانشگاه پيام نور اشاره كرد و ادامه داد: پروژه هاي متعدد عمراني در دانشگاه پيام نور استان وجود دارد كه به طور متوسط از 75 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار هستند ولي به دليل مشكلات مالي دانشگاه قادر به اتمام آنها نيست.
فرماندار بوكان نيز در اين مراسم با اشاره به مشكلات دولت در بخش اقتصادي گفت: دولت در شرايط بسيار سختي سكان اداره كشور را در دست گرفت به طوري كه علاوه بر نبود منابع مالي در شرايط تحريم نيز قرار گرفت.
جمال خسروي با اشاره به اينكه عده اي تحريم ها را كاغذ پاره اي عنوان مي كردند، افزود: در اين شرايط سخت تحريم سازمان مديريت و برنامه ريزي نيز در گذشته منحل شد كه اين امر نيز به مشكلات كشور بيش از پيش افزود.
وي با بيان اينكه در دولت پيشين شرايطي براي كشور پيش آمد كه آن را در آستانه جنگ قرار داد، گفت: با تدبير دولت تدبير و اميد راه گفت و گو و مذاكره پيش گرفته شد و مذاكره جايگزين جنگ شد.
خسروي ادامه داد: منطق گفت و گو در دولت دكتر روحاني به جايي رسيد كه همه كشورهاي قدرتمند جهان در مقابل ايران به گفت و گو نشستند كه اين امر سرانجام موجب شد تا اميد به دل هاي مردم ايران بازگردد.
در پايان اين آيين از تلاش هاي نادر پروين رييس قبلي دانشگاه پيام نور بوكان تقدير و طاهر لاوژه به عنوان رييس جديد اين دانشگاه معرفي شد.
شهرستان بوكان داراي سه دانشگاه پيام نور، آزاد اسلامي، دانشگاه علمي كاربردي و يك واحد دانشكده پرستاري است.
بوكان با 225 هزار نفر در جنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد.
7510/6185/2093