۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۹:۱۳
کد خبر: 81784066
T T
۰ نفر
القسام: عملیات ضد صهیونیستی پاسخی طبیعی به جنایات آنان است

تهران-ایرنا-ابو عبیده سخنگوی گردان های القسام اعلام كرد: این عملیات پاسخی طبیعی به جنایت های نظامیان و شهرك نشینان صهیونیست علیه مسجدالاقصی بود و به یاری خداوند حملات علیه صهیونیست ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس ،وی عملیات روز شنبه در قدس اشغالی را كه به هلاكت دو صهیونیست و زخمی شدن دوتن دیگر انجامید را تبریك گفت و تاكید كرد این آخرین اقدام ازاین دست نخواهد بود.
از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست بامداد امروز یكشنبه به منزل شهید مهند حلبی مجری عملیات قدس یورش بردند.
نظامیان صهیونیست به منزل حلبی در شهرك سردا واقع در استان رام الله حمله كردند كه در پی این جنایت درگیری هایی میان جوانان این شهرك و نیروهای ارتش صهیونیستی صورت گرفت.
صهیونیستها در جریان این درگیری ها به سوی این جوانان گلوله های جنگی و گازی و صوتی شلیك كردند.
درهمین راستا ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام كرد : منزل خانواده مجری عملیات قدس اشغالی را تخریب خواهد كرد.
ارتش رژیم صهیونیستی كه پیش ازاین نیز منازل خانواده های مجریان عملیات های ضد صهیونیستی را تخریب و بستگان آنان را بازداشت می كرد، این بار نیز قصد تخریب منزل خانواده شهید حلبی در شهر بیره را دارد.
مهند حلبی جوان 19 ساله فلسطینی ساكن شهر بیره و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه قدس در شهرك ابو دیس شنبه در عملیاتی قهرمانانه دو صهیونیست را به هلاكت رساند و دو نفر را هم مجروح كرد و خود نیز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
وی 21ساعت قبل از شهادت آخرین یادداشت های خود را در سایت فیسبوك منتشر كرده و نوشته بود: آنگونه كه من می بینم انتفاضه سوم شعله ور شده است. هتك حرمت به مسجدالاقصی هتك حرمت به مقدسات ما و معراجگاه پیامبر اكرم (ص) می باشد و بی احترامی و اهانت به زنان حاضر در مسجدالاقصی، اهانت به خواهران و مادران ما است و بعید است كه ملت فلسطین ذلت و خواری را بپذیرد.ملت به پا می خیزد و البته به پا خواسته است .
یادداشتهای این جوان فلسطینی در شبكه های اجتماعی جهان عرب بازتاب وسیعی داشت و درمیان كاربران دست به دست شد.
گروه های مختلف مقاومت فلسطینی نیز عملیات قهرمانانه این جوان در قدس اشغالی را تایید كرده و آنرا واكنشی طبیعی به تجاوزات رژیم صهیونیستی عنوان كردند.
به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین جنبش حماس ضمن استقبال از این عملیات قهرمانانه، تاكید كرد كه عملیات قهرمانانه دیگری به سلسله عملیات های مقاومتی در كرانه باختری افزوده شد.
حسام بدران سخنگوی حماس شامگاه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان كرد: با این اقدام عملیات قهرمانانه دیگری به سلسله عملیات های مقاومت در كرانه باختری افزوده شد.
بدران تاكید كرد :عملیات قدس ثابت كرد كه ملت فلسطین هرگز در برابر تجاوزات و جنایت های دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی ساكت نمی نشیند.
وی همچنین گفت: حماس از تمامی عملیات های مقاومتی و ضد صهیونیستی علیه نظامیان و شهرك نشینان صهیونیست استقبال و حمایت می كند.
بدران اظهار داشت كه جوانان دلاور فلسطینی در كرانه باختری آماده اسارت و شهادت در راه دفاع از مسجدالاقصی و مقابله با دشمنی هستند كه به هر شیوه ای می كوشد از اوضاع جاری در منطقه برای پیشبرد اهداف و خواسته های شوم خود بهره ببرد.
مشیر مصری از رهبران حماس نیز اظهار داشت : عملیات امروز و دیروز در كرانه باختری و قدس پاسخی طبیعی به تجاوزات و جنایت های اشغالگران صهیونیست بود.
جهاد اسلامی نیز طی بیانیه ای این عملیات قهرمانانه را تبریك گفت و تاكید كرد كه این عملیات پاسخی به سیاست های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی و تشدید تجاوزات آن علیه ملت و مقدسات فلسطین بود.
این جنبش تصریح كرد: دشمن صهیونیستی تاوان جنایت هایش علیه ملت و مقدسات فلسطین را خواهد پرداخت و مقاومت در كرانه باختری روز به روز گسترده تر و پررنگ تر می شود.
در همین راستا، مسوول كمیته های مقاومت مردمی فلسطین گفت: افزایش عملیات های مقاومت در قدس و كرانه باختری بیانگر این است كه انتفاضه ملت فلسطین برای دفاع از مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد و كسی جلودار آن نیست.
ابو مجاهد سخنگوی كمیته های مقاومت ضمن تبریك این عملیات قهرمانانه گفت: این عملیات از ادامه انتفاضه ملت فلسطین حكایت دارد.
جنبش صابرین هم با صدور بیانیه ای ضمن استقبال از عملیات قهرمانانه امروز شنبه در قدس، شهادت مجری این عملیات را تبریك و تسلیت گفت.
این جنبش اعلام كرد: عملیات های مقاومت در كرانه باختری و قدس از حد واكنش به تجاوزات صهیونیست ها فراتر رفته است و ثابت می كند كه قدس مساله مركزی و محوری تمامی فلسطینیان است و همانا ادامه عملیات ضد صهیونیستی بهترین و مناسبت ترین واكنش به حملات و تجاوزات روزانه صهیونیست ها به مسجدالاقصی، ادامه عملیات یهودی سازی قدس، ادامه شهرك سازی و قتل و كشتار فلسطینیان می باشد.
جنبش صابرین تاكید كرد كه ادامه چنین عملیات های قهرمانانه ای دلیلی بر آگاه و بیدار بودن ملت فلسطین و آمادگی آن برای فداكاری در راه دفاع از مقدسات خود می باشد؛ این عملیات ها ضعف و ناتوان بودن دشمن صهیونیستی برای تامین امنیت شهرك نشینان را به اثبات می رساند.
خاورم 6002**1566