۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷
کد خبر: 81784466
T T
۰ نفر

اسامی فرآورده های غذایی غیرمجاز اعلام شد

۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷
کد خبر: 81784466
اسامی فرآورده های غذایی غیرمجاز اعلام شد

تهران - ایرنا - سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از تولید كنندگان فرآورده غذایی را كه اقدام به جعل مستندات بهداشتی كرده اند، اعلام و از هموطنان خواست در صورت مشاهده این محصولات، موضوع را به معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشكی اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای، فراورده های غذایی عصاره گیاه زعفران كارخانه آقای نعمت الله رضایی با نام تجاری «معراج»، نمك با نام تجاری «ماهبانو» (پارسیان) و نمك تصفیه شده یددار با نام تجاری «نگین» را غیرمجاز و تقلبی معرفی كرد.
در این اطلاعیه همچنین محصولاتی مانند آلبالو خشك، توت خشك، انجیر خشك و مغز گردو با نام تجاری «نوكام»(كامن نو)، رشته پلو با نام تجاری «هانی»، ادویه جات شركت صبا پخش میلاد با نام تجاری «میلاد»، دارچین با نام تجاری «اكباتان تاك»، سماق تك نفره با نام تجاری ارغوان، گلاب با نام تجاری ساغر گل ریزان به دلیل جعل مستندات مورد نظر اداره كل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.
در اطلاعیه روابط عمومی سازمان غذا و دارو تاكید شده كه معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد.
این اطلاعیه از مردم خواست تا درصورت مشاهده محصولات نامبرده، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

** لواشك دادلی مجاز است
روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین در این اطلاعیه، نام تجاری «دادلی» تولید كننده محصول لواشك مخلوط(سیب، زردآلو، خرما) از شركت چیچك باران بوستان را به عنوان محصولی مجاز جهت تولید و عرضه اعلام كرده است.
این اطلاعیه از كسانیكه نام این شركت را به عنوان تولید كننده فراورده غیر مجاز منتشر كرده بودند خواست با توجه به ارائه مستندات لازم از سوی مدیران آن مجموعه، جهت جلوگیری از تضییع حقوق مادی و معنوی نشان تجاری دادلی، نسبت به انتشار دارای پروانه بهداشتی بودن شركت فوق اهتمام كنند.
در این اطلاعیه شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو جهت دریافت مشخصات مكان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.
اجتمام(1) ** 9185 ** 1071
۰ نفر