علي بيرانوند روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در مناطق روستايي و عشايري استان تنها مدارس در مقطع ابتدايي و متوسطه اول فعاليت دارند.
وي با بيان اينكه بيشتر دانش آموزان به دلايل مختلف در اين مناطق پس از مقطع متوسطه اول از تحصيل باز مي مانند، عمده ترين علل اين مساله را كمبود نيروي انساني، كمبود امكانات، مختلط بودن مدارس، تعداد اندك دانش آموزان، عدم تمايل خانواده ها براي تحصيل فرزندان و غيره عنوان كرد.
بيرانوندي با بيان اينكه پارسال 200 دانش آموز بازمانده از تحصيل در مقطع ابتدايي شناسايي شده اند گفت: با وجود تلاش اين سازمان براي جذب آنها براي تحصيل در مدارس ولي با اجبار نمي توان اين دانش آموزان را به مدارس هدايت كرد.
وي از ساماندهي سه هزار دانش آموز مقطع ابتدايي مناطق عشايري اين استان در سال تحصيلي گذشته خبر داد و گفت: براي تحصيل اين دانش آموزان 180 فضاي آموزشي بصورت سيار و نيمه سيار تشكيل شده است.
وي بيان كرد: همچنين براي تحصيل دانش آموزان اين مناطق در مقاطع متوسطه اول نيز شش فضاي آموزشي و دو مدرسه شبانه روزي نيز تشكيل شده است.
بيرانوندي روند پوشش تحصيلي دانش آموزان عشاير اين استان را مطلوب ارزيابي كرد و يادآور شد: بر اساس ارزيابي هاي انجام گرفته از سوي وزارت آموزش و پرورش اين استان بيش از 99 درصد دانش آموزان مناطق عشايري را زير پوشش قرار داده است.
100هزار دانش آموز در استان ايلام در مقاطع مختلف به تحصيل اشتغال دارند.
7171/6034
ايلام - ايرنا- مدير كل آموزش و پرورش ايلام گفت: مدارس مقطع متوسطه دوم در مناطق روستايي و عشايري اين استان تشكيل نمي شود.