۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۹
کد خبر: 81784825
T T
۰ نفر
پژوهش سراها زمينه خلاقيت و ايده پروري دانش آموزان را فراهم كنند

سنندج- ايرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش كردستان با بيان اينكه 12 پژوهش‌سراي دانش‌آموزي در ادارات و مناطق آموزشي استان فعال و راه‌اندازي شده است؛ گفت: پژوهش‌سراها بايد زمينه رشد خلاقيت‌ و ايده پروري در دانش‌آموزان را فراهم كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهدي نامدار روز يكشنبه در نشست شوراي برنامه ريزي پژوهش سراهاي دانش آموزي استان در سال تحصيلي جديد با بيان اينكه فراهم كردن زمينه رشد و شكوفايي جوامع در گرو پرورش دانشمندان و هنرمندان آن جامعه است، بر ايده پروري در پژوهش سراهاي دانش آموزي تاكيد كرد.
وي با بيان اينكه ابزار كار پژوهش سراها پرورش ايده هاي خلاق و مبتكر است افزود: اهميت دادن به برگزاري المپيادهاي علمي و نانو، جشنواره هاي جوان و نوجوان خوارزمي و مسابقات زيست فناوري در سطح كشوري از ديگر وظايف مهم پژوهش سراهاي دانش آموزي استان است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش كردستان اظهار كرد: خروجي كار پژوهش سراها موفقيت دانش آموزان در عرصه هاي علمي و مسابقات است كه بايد در اين زمينه تلاش و اهتمام جدي انجام شود.
وي شناسايي،‌ جذب و ايجاد خود باوري در دانش آموزان مستعد و توانا را از ديگر وظايف خطير و مهم مسوولان پژوهش سراهاي دانش آموزي دانست و خطاب به آنان گفت: شما مي توانيد با تلاش و جدي گرفتن جايگاه خود،‌ در تمامي افتخارات دانش آموزان شهرستان و منطقه خود سهيم باشيد.
رييس اداره آموزش متوسطه آموزش و پرورش كردستان نيز در اين جلسه به تشريح شرايط و نحوه برگزاري جشنواره نوجوان خوارزمي در مدارس استان پرداخت و گفت: در سال تحصيلي جاري دبيرخانه اين جشنواره بر عهده معاون آموزش متوسطه و مسووليت اجرايي آن نيز با پژوهش سراهاي دانش آموزي شهرستان ها و مناطق خواهد بود.
طيب سالار ونديان با بيان اينكه اساسي ترين و مهم ترين بخش جشنواره نوجوان خوارزمي مرحله آموزشگاهي و درگير كردن همه دانش آموزان در اين رقابت است افزود: سال گذشته از تعداد 19 هزار دانش آموز پايه هفتم، هشت هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهي شركت كردند و ‌امسال علاوه بر دانش آموزان پايه هفتم، دانش آموزان پايه هشتم نيز در اين جشنواره شركت مي كنند.
وي از مديران پژوهش سراهاي دانش آموزي استان به عنوان بازوان توانا براي اجراي جشنواره نوجوان خوارزمي نام برد و اظهار كرد: ماهيت اين جشنواره فرايندي اكتشافي است و براي انجام آن بايد از ظرفيت و پتانسيل پژوهش سراهاي دانش آموزي استفاده شود.
بررسي برنامه عملياتي پژوهش سراهاي دانش آموزي در سال 94، برنامه ريزي براي اهداف تعيين شده پژوهش سراها، ‌تعيين راهكارهاي مناسب براي برقراري ارتباط با مراكز علمي، ‌پژوهشي و موسسات حقوقي و برنامه ريزي براي برگزاري هفته پژوهش از ديگر برنامه هاي مطرح شده در اين نشست بود.ك/2
7348/1904