۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۶
کد خبر: 81788281
T T
۰ نفر
برق مورد نیاز استان كرمان تا 10 سال آینده تامین می شود

سیرجان - ایرنا - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با ایجاد سه هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در استان كرمان تا 10 سال آینده برق مورد نیاز استان تامین می شود و مشكلی از نظر كمبود برق در هیچ بخشی وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا هوشنگ فلاحتیان روز سه شنبه در حاشیه افتتاح دو طرح نیروگاهی در سیرجان در جمع خبرنگاران افزود: از زمان شروع به كار دولت یازدهم تا یك سال آینده تولید برق در استان كرمان از یكهزار و 500 مگاوات به سه هزار مگاوات می رسد.
وی از افتتاح نیروگاه سیكل تركیبی سیرجان تا سال آینده خبر داد و گفت: یكهزار مگاوات نیروگاه جدید را تا پایان سال آینده در استان كرمان وارد شبكه سراسری می كنیم و تا قبل از تابستان 95 واحد سوم نیروگاه كهنوج به ظرفیت 160 مگاوات وارد مدار می شود.
معاون وزیر نیرو بیان كرد: ظرفیت سازی در نیروگاه های كهنوج، سیرجان و مجتمع سنگ آهن گل گهر سیرجان هر كدام 500 مگاوات و در مجموع یكهزار و 500 مگاوات است كه با سرمایه گذاری 900 میلیون یورو یا 35 هزار میلیارد ریال دو نیروگاه سیرجان وارد مدار می شوند.
وی گفت: نیروگاه كهنوج هم وارد مدار شده و مصرف برق استان در تابستان 2 هزار مگاوات و در زمستان یكهزار و 400 مگاوات است.
فلاحتیان افزود: ما برای راه اندازی نیروگاه های دیگر هم برنامه ریزی كرده ایم و متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های استان كرمان عملیات اجرایی ساخت نیروگاه تولید برق را داریم.
وی اظهار كرد: استان كرمان و شهرستان سیرجان در ایجاد نیروگاه های بادی و خورشیدی خوب عمل كرده اند و ما برق را با تعرفه های مناسب از تولیدكنندگان برق خریداری می كنیم و هر قدر سرمایه گذاران در صنعت تولید برق اقدام كنند وزارت نیرو خریدار برق آنان است.
وی گفت: در مولدهای با مقیاس كوچك هم كه در سیرجان پیشقدم شده اند و امروز دو نیروگاه 100 كیلو واتی و 350 كیلو واتی افتتاح شدند و به شبكه برق كشور پیوستند ما تضمین خرید را توسط شركت توانیر داده ایم و بخش خصوصی می تواند سرمایه گذاری كند.
معاون وزیر نیرو امروز سه شنبه ضمن بازدید از نیروگاه در حال احداث سیرجان، دو نیروگاه مولد برق با اعتبار 12 میلیارد ریال از بخش خصوصی را افتتاح كرد.
7435/3028