۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۷
کد خبر: 81790409
T T
۰ نفر
قبول مرسوله پستي نبايد به دفاتر پيشخوان واگذار شود

بيرجند - ايرنا - مديركل پست خراسان جنوبي گفت: قبول مرسوله پستي از وظايف ذاتي شركت پست است كه نبايد با تصويب يكسري قوانين به اجبار به دستگاه يا بخش ديگري همچون دفاتر پيشخوان خدمات دولت واگذار شود.

حميد صابريان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: برخي از مردم و مسئولان تصور مي كنند دفاتر پيشخوان، واحدهاي پستي دولتي هستند اين درحالي است كه اين دفاتر فقط مرسوله را قبول مي كنند و پست هم در قبال آن مبلغي را بابت حق كارپردازي به آنها پرداخت مي كند و هيچگونه نمايندگي از طرف پست ندارند.
وي تصريح كرد: بعضا ديده شده برخي از دستگاه هاي اجرايي با دفاتر پيشخوان دولت، قرار داد پستي منعقد مي كنند به تصور اينكه آن ها واحدهاي پستي هستند در حالي كه آنها فقط مرسوله پستي را قبول مي كنند.
صابريان با اشاره به اينكه در واگذاري تصدي گري دولت جاي هيچ بحثي نيست گفت: اگر شركت برق، مخابرات و يا گاز برخي از خدمات خود را به دفاتر پيشخوان واگذار كرده اند آن خدمات از وظايف ذاتي آنها نبوده است.
وي اظهار كرد: واگذاري قبول مرسوله كه از وظايف ذاتي پست است نبايد به اجبار به دستگاه ديگري واگذار شود اما كم توجهي به اين مسئله موجب شده مشكلاتي بوجود آيد.
صابريان گفت: رئيس كانون سراسري انجمن صنفي دفاتر پيشخوان خدمات دولت از رسانه ملي اعلام كرده كه پست رقيب ماست لذا اصل اين موضوع محل اشكال است.
مديركل پست خراسان جنوبي ادامه داد: قبول مرسولات پستي را مي توان با حق انتخاب و اختيار خود شركت پست به دفاتر پيشخوان يا افراد حقيقي ديگري واگذار كرد نه اينكه پست ملزم به واگذاري آن به دفاتر پيشخوان باشند.
صابريان گفت: واگذاري اجباري قبول مرسوله به دفاتر پيشخوان موجب مي شود، پست نتواند هيچ كنترلي در مورد سرويس هاي خود داشته باشد.
وي بر بازنگري در مورد واگذاري وظيفه ذاتي پست به بخش ديگري بدون داشتن اختيارات از سوي شركت پست تاكيد كرد و افزود: رسيدگي به تخلفات پستي دفاتر پيشخوان از طريق كارگروهي كه پست عضو آن مي باشد انجام مي شود لذا اين دفاتر بيشتر از اينكه خودشان را پاسخگوي پست بدانند، خود را پاسخگوي كارگروه مي دانند.
وي يادآور شد: اين درحالي است كه دفاتر پيشخوان بايد پاسخگوي دستگاهي باشند كه كار را به آنها محول كرده و در جهت سياست هاي شركت پست حركت كنند.
وي اقدام به ارائه خدمات با نرخ پايين تر توسط برخي از دفاتر پيشخوان استان را يكي ديگر از مشكلات ذكر كرد و گفت: پست داراي سرويس هاي مختلفي است كه بسته به نوع كيفيت آن داراي هزينه مشخصي براي مشتري است و مشتري حق انتخاب را دارد اما دفاتر پيشخوان در خصوص اين سرويس ها اطلاع رساني درستي به مردم نمي كنند.
صابريان افزود: ما به عنوان شبكه پستي موظفيم سبد سرويس خدمات متنوع داشته باشيم تا مشتري به انتخاب آن بپردازد و نبايد مشتري را مجبور به انتخاب سرويس گران يا ارزان قيمت پستي كنيم.ك3
6054/1656
۰ نفر