۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۱
کد خبر: 81791913
T T
۰ نفر
ايران با دو مدال طلا، 8 نقره و 8 برنز در رتبه يازدهم ايستاد

تهران - ايرنا - كاروان نظاميان ايران اعزامي به مسابقات نظاميان جهان در پايان روز ششم اين رقابت ها، با كسب دو مدال طلا، هشت نقره و هشت برنز در رتبه يازدهم قرار گرفت.

به گزارش ايرنا از سازمان ورزش بسيج، در ادامه برگزاري اين رقابت هاي امروز(جمعه) و در وزن منهاي 80 كيلوگرم، رقابت هاي تكواندو، سعيد رجبي ابتدا 16 بر دو برابر ابراهيم كوما از كنيا پيروز شد و در مرحله دوم طاهر گوليك از آلمان و دارنده مدال طلاي جهان را 12 بر هشت شكست داد.
رجبي در نيمه نهايي اندره بيليا از برزيل را شش بر دو مغلوب كرد و به فينال رسيد. او در مرحله فينال اين وزن به مصاف اوسامه از تونس رفت و 17 بر 8 شكست خورد و به مدال نقره بسنده كرد.
همچنين هانيه اخلاقي با پيروزي مقابل «هلنا فرام» از آلمان در راند طلايي توانست مدال برنز وزن منهاي 67 كيلوگرم زنان را بدست آورد.
اخلاقي در اين رقابت ها ابتدا برابر نماينده مصر قرار گرفت و با نتيجه 7 بر 6 برابر اين تكواندو كار شكست خورد اما با راهيابي تكواندوكار مصر به فينال، او به جدول
شانس مجدد(رپه شارژ) راه يافت و در آنجا توانست با پيروزي مقابل تكواندوكار آلماني به مدال برنز دست پيدا كند و تكواندوكار مصر در اين وزن به مدال طلا رسيد.
فاطمه روحاني نيز در يك مبارزه جذاب و ديدني در پايان راند دوم «وانجيرو» از كنيا را 23 بر صفر شكست داد و به مدال برنز وزن هفتم زنان دست يافت.
روحاني در اين رقابت ها پس از اينكه با نتيجه 6 بر 5 «سوزا فريا» از برزيل را شكست داده بود در مرحله نيمه نهايي 4 بر 2 نتيجه را به «شاين جينگن از چين (نايب قهرمان جهان در سال 2015) واگذار كرد و به جدول شانس مجدد (رپه شارژ) رفت او در اين مرحله نيز نماينده كنيا را با اقتدار برد و بر سكوي سوم ايستاد نماينده چين در اين وزن به مدال طلا دست يافت.
در وزن منهاي 68 كيلوگرم بهنام اسبقي هم ابتدا «قاضي الاسماري» را از عربستان سه بر يك شكست داد اما در مبارزه دوم خود هفت بر دو مقابل فيصل الرشيدي از
قطر شكست خورد و باتوجه به شكست نماينده قطر در نيمه نهايي مقابل نماينده
آلمان، تكواندوكار ايران شانس حضور در جدول شانس مجدد( رپه شارژ) را از دست داد و از رقابت‌ها كنار رفت.
اسبقي بعد از هشت ماه دوري از شياپ‌چانگ و پشت سر گذاشتن دوران مصدوميت
اولين حضورش را در مسابقات تجربه مي‌كرد.
اين درحاليست كه نماينده ايران در وزن منهاي 63 كيلوگرم با چهار پيروزي متوالي به ترتيب برابر نمايندگان كشورهاي كره جنوبي، گابن، اسلووني و برزيل توانست مدال طلاي اين رقابتها را كسب كند و 20 امتياز به سبد اندوخته هايش در رنكينگ
المپيكي اضافه كرد.
يعقوبي براي كسب اين مدال ارزشمند، پس از يكدور استراحت، در نخستين مبارزه خود «يونگ جو» از كره جنوبي را 15 بر 9 برد، سپس «جالاس ياكندا» از گابن را 21 بر 3 شكست داد و در مرحله نيمه نهايي با نتيجه 15 بر 6 از سد «جور پانتار» از اسلووني گذشت و راهي فينال شد.
در فينال اين رقابت ها نيز كه دارندگان دو مدال برنز جهان در سالهاي 2013 و 2015 با هم به رقابت پرداختند، در نهايت اين نماينده كشورمان بود كه توانست «دياز الوس» از برزيل را با نتيجه 8 بر يك از پيش رو بردارد و با شايستگي بر سكوي قهرماني تكيه بزند.
ابوالفضل يعقوبي مدال برنز جهان در سال 2015 را در اختيار داشت و نماينده برزيل در سال 2013 بر سكوي سوم جهان ايستاده بود.
همچنين در وزن به علاوه 87 كيلوگرم سجاد مرداني كه در ديدار نخست ابتدا قرعه استراحت داشت در دور دوم «يوري چنكو» از روسيه را شش بر چهار شكست داد و با اين پيروزي به مرحله نيمه نهايي راه يافت و براي رسيدن به فينال سنگين وزن، با هون مون از كره جنوبي رقابت كرد و پيروز اين ديدار شد.
مرداني در فينال «ولكر وادزيچ» از آلمان را شكست داد و دومين مدال طلاي كاروان ايران در رقابت هاي نظاميان جهان را كسب كرد.
تكواندوكار آلماني كه در رنكينگ المپيكي وزن چهارم يك پله بالاتر از سجاد قرار دارد، در اين رقابت به دنبال افزايش اختلاف امتيازش با نماينده كشورمان بود اما در پايان اين مبارزه حساس مقابل نماينده كشورمان 10 اخطاره شد و در نهايت اين هوگوپوش شايسته كشورمان بود كه توانست مدال وزن به علاوه 87 كيلوگرم را كسب كند.
مرداني با اين مدال ارزشمند ضمن كسب 20 امتياز المپيكي شيرين، اختلاف امتياز خود را با نفر ششم رنكينگ المپيكي يعني آلمان به حداقل رساند.
همچنين مهدي اسحاقي در نخستين روز اين مسابقات، توانست مدال نقره در وزن منهاي 54 كيلوگرم را بدست آورد.
نماينده شايسته كشورمان براي رسيدن به اين مدال ارزشمند در نخستين گام با
نتيجه 18 بر 2 و در پايان راند دوم «اندرس انتنكيو» از كلمبيا را از پيش رو برداشت، سپس مقابل نماينده كويت (علي المرشاد) بازهم در پايان راند دوم 29 بر 10 برنده شد و با اقتدار به مرحله نيمه نهايي رسيد.
دارنده مدال طلاي المپيك نوجوانان 2014 كه اولين سابقه حضور جدي را در رده سني بزرگسالان تجربه مي كرد در ادامه و براي رسيدن به فينال نماينده كره جنوبي را هم 12تايي كرد و با نتيجه 23 بر 11 برنده از شياپ چانگ خارج شد تا فيناليست شود.
اسحاقي در ادامه و در فينال اين رقابتها به مصاف «وانيلتون تورس» از برزيل كه او نيز تا رسيدن به فينال تمامي رقبايش را با اختلاف 12 امتيازشكست داده بود، قرار گرفت كه در پايان يك رقابت پاياپاي نتيجه را 17 بر 14 واگذار كرد و برسكوي نايب قهرماني ايستاد تكواندوكار برزيلي مدال برنز جهان در سال 2015 را در كارنامه داشت.
همچنين ناهيد كياني، تكواندوكار وزن منهاي 46 كيلوگرم كشورمان نيز در اولين روز از
مسابقات تكواندو در المپيك نظاميان جهان، در راند طلايي نتيجه را به تكواندوكار برزيل، دارنده مدال برنز جهان در سال 2015 واگذار كرد و مدال نقره را كسب كرد.
تكواندوكار كم سن و سال تيم ملي كشورمان كه اولين سابقه حضورش در رده سني
بزرگسالان را تجربه مي كرد، در ابتدا «هووا يونگ» از كانادا را 11 بر 7 برد و به دور دوم راه يافت.
كياني در مرحله دوم، بايد با برنده ديدار چين و مغولستان مبارزه مي كرد كه اين دو تكواندوكار هيچ كدام در شياپ چانگ حاضر نشدند و در نهايت كياني
در مرحله نيمه نهايي نيز بعنوان نفر برنده مبارزه اعلام شد و به فينال راه يافت.
او در فينال رقابتهاي وزن منهاي 46 كيلوگرم زنان، رو در روي «ايريش سيلوا» از
برزيل قرار گرفت، اما برابر اين تكواندوكار با تجربه در راند طلايي متوقف شد و مدال نقره را بدست آورد.
ششمين دوره رقابت هاي نظاميان جهان از ششم مهر ماه در كره جنوبي آغاز شد و 15 روز به طول مي انجامد.
ورزشي(1) ** 1379 ** 9144 ** 1071
۰ نفر