۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰
کد خبر: 81793261
T T
۰ نفر
پیام تسلیت استاندار كهگیلویه و بویراحمد بمناسبت شهادت سردار همدانی

یاسوج - ایرنا - استاندار كهگیلویه و بویراحمد شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حسین همدانی را در پیامی تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، در پیام سید موسی خادمی كه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: كاروان شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی بار دیگر یكی از فرزندان ولایت، یاران خدوم ملت، فرمانده دلاور و سردار سرافراز سپاه اسلام حسین همدانی را در پرواز به سوی كمال الهی همراه خود كرد.
در ادامه این پیام بیان شده است: سردار همدانی پس از عمری مجاهدت و تلاش در راه پاسداری از آرمان های نظام و انقلاب به فیض عظمای شهادت نایل و با شهادت ایشان ستاره ‌ای دیگر به سپهر افتخارات انقلاب اسلامی و جهان اسلام افزوده شد.
در پایان این پیام عنوان شده است: اینجانب ضمن عرض تسلیت و تبریك به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری، تمام همرزمان ایشان، مردم ولایتمدار استان همدان و به ویژه خانواده گرامی وی از خداوند رحیم برای آن شهید والامقام علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامت مسالت می كنم.
سرتیپ حسین همدانی متولد 1329 در شهر همدان از اعضا و بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان های همدان و كردستان است و از سال 59 نیز در جنگ ایران و عراق شركت داشت.
وی از فرماندهان منطقه عملیاتی 'بازی دراز' در جبهه كرمانشاه بود و بعدها نیز مدتی فرمانده لشكر انصارالحسین همدان شد.
همدانی جانشین قرارگاه امام حسین (ع)، مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بوده است.
وی ۱۶ مهر 94 در سوریه و اطراف شهر حلب هنگام ماموریت مستشاری از سوی داعش به شهادت رسید.
7535/6162