۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۵۵
کد خبر: 81793410
T T
۰ نفر
عملیات ساخت تونل چری در محور چهارمحال وبختیاری به خوزستان آغاز شد

شهركرد – ایرنا – عملیات ساخت تونل چری و راه‌های دسترسی اطراف آن در محدوده شهرستان كوهرنگ و در مسیر استان خوزستان عصر شنبه با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان چهارمحال وبختیاری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال وبختیاری در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت تونل چری، در بخش دوآب صمصامی شهرستان كوهرنگ اظهار داشت: این تونل به طول سه هزار و 400 متر و عرض 11 متر و 80 سانتیمتر ساخته می‌شود.
قاسم سلیمانی دشتكی افزود: اعتبار اولیه پروژه تونل چری و راه‌های دسترسی اطراف آن 141 میلیارد و 870 میلیون ریال است.
وی ادامه داد: این اعتبار از محل اعتبارات ملی و صرفه‌جویی‌ها و كاهش هزینه‌های بهره‌برداری تأمین می‌شود.
سلیمانی دشتكی تصریح كرد: به منظور انجام عملیات اجرایی تونل چری و راه‌های دسترسی آن، دو میلیون و 500 هزار متر معكب خاكبرداری و یك میلیون و 800 هزار متر معكب خاكریزی صورت می‌گیرد.
استاندارچهارمحال و بختیاری بیان داشت: مدت زمان پیش بینی شده برای حفر تونل چری 30 ماه و زمان بهره‌برداری كامل از این پروژه، پنج سال پیش بینی شده است.
سلیمانی دشتكی اضافه كرد: با احداث تونل چری و راه‌های دسترسی آن مسیر ارتباطی شهركرد – بازفت – مسجد سلیمان، حدود 10 كیلومتر كوتاه‌تر می‌شود.
وی عنوان داشت: خروج چهارمحال و بختیاری از بن بست و ارتقای ارتباط بین این استان و خوزستان، از مزایای احداث تونل چری به شمار می‌رود.
سلیمانی دشتكی افزایش ایمنی در حمل و نقل، كاهش تصادفات و پایین آمدن میزان تلفات رانندگی را از دیگر مزیت‌های احداث تونل چری و راه‌‌های دسترسی اطراف آن دانست.
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، كوهرنگ و كیار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: عملیات اجرایی احداث تونل چری و راه‌های دسترسی طرفین آن باعث خروج چهارمحال و بختیاری از بن بست می‌شود.
حمیدرضا عزیزی فارسانی اضافه كرد: این پروژه مهم در حالی آغاز شده كه كشور با شرایط سخت مالی و بحران كمبود اعتبارات مواجه است.
وی بیان داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی دولت، دو پروژه مهم شامل گازرسانی و احداث تونل چری و راه‌های دسترسی طرفین آن در شهرستان كوهرنگ آغاز شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های مسجد سلیمان، اندیكا، لالی و هفتگل در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: راه سازی، حفر تونل، گازرسانی و سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی، سرعت بخشی به روند توسعه همه جانبه را به دنبال دارد.
اسماعیل جلیلی اظهار كرد: با بهره‌برداری كامل از این پروژه، امنیت جاده‌ای شهرستان‌های استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان فراهم می‌شود.
وی بیان كرد: اجرای پروژه ساخت تونل چری و راه‌های دسترسی آن از آرزوهای دیرینه مردم استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان است.
نماینده مردم شهرستان‌های مسجد سلیمان، اندیكا، لالی و هفتگل در مجلس شورای اسلامی از تلاش های استاندار چهارمحال و بختیاری در این زمینه قدر دانی كرد.
به گزارش ایرنا، گردنه چری، از توابع بخش دوآب صمصامی شهرستان كوهرنگ، همه ساله در فصل سرد و هنگام بارش، با لغزندگی و راهبندان فراوان همراه است.
احداث تونل چری و راه‌های دسترسی طرفین، باعث تسهیل در رفت و آمد بین استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری می‌شود.
تونل چری سه هزار و 400 متر طول و 11 متر و 80 سانتیمتر عرض دارد.
مركز بخش دوآب صمصامی از توابع شهرستان كوهرنگ، در 110 كیلومتری مركز چهارمحال و بختیاری واقع است.
7362/ 6014/2097