۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۹
کد خبر: 81794484
T T
۰ نفر

هنر در تربيت اخلاق دانش آموزان تاثيرگذار است

۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۹
کد خبر: 81794484
هنر در تربيت اخلاق دانش آموزان تاثيرگذار است

زنجان - ايرنا - معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بايد اخلاق، تعليم و تربيت به زبان هنر آموزش داده شود چرا كه اين مقوله در تربيت اخلاقي دانش آموزان بسيار تاثير گذار است.

محمود عباسي روز يكشنبه در مراسم تجليل از نخبگان سي و سومين دوره مسابقات فرهنگي، هنري و علمي استان زنجان افزود: آموزش و پرورش وظيفه بسترسازي براي رشد و شكوفايي استعدادهاي دانش آموزان به ويژه در زمينه هنري را دارد.
وي تاكيد كرد: درزمان حاضر تمام بسترهاي مورد نياز براي رشد و شكوفايي استعدادها مهيا نشده است و كاستي‌هاي موجود در آموزش و پرورش به ويژه به لحاظ مالي دست ما را بسته است.
معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: توانسته‌ايم با تلاش‌هاي شبانه روزي مربيان و كارشناسان و دانش آموزان بر كاستي‌هاي موجود غلبه كنيم و تعداد زيادي از دانش آموزان در عرصه‌هاي مختلف حايز مقام‌هاي برتر براي اين استان شده اند.
عباسي تاكيد كرد: بخشي از كاستي‌هاي موجود در اين دستگاه تعليم و تربيت نيز به كمك تفاهم نامه منعقد شده بين كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و آموزش و پرورش مرتفع شده است.
وي ادامه داد: برگزاري مسابقات و كسب مقام توسط دانش آموزان استان زنجان ماحصل همكاري دستگاه تعليم و تربيت با كانون است.
معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان هنر را حقيقتي ماندگار عنوان كرد و گفت: دانش آموزان مي توانند بيش از گذشته خلاقيت‌هاي ذهني و فكري خود را به منصه ظهور بگذارند.
عباسي اظهاركرد: استان زنجان در مسابقات فرهنگي و هنري حايز مقام سوم كشوري شده است و سياست دولت تدبير و اميد ارتقا و كيفيت بخشي به اين فعاليت‌هاست.
وي ابراز اميدواري كرد: در راستاي ارتقاي بيش از پيش برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در سطح اين استان تفاهم نامه‌اي نيز با فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان داشته باشيم.
در پايان اين مراسم از 160 دانش آموز دختر و پسر از مناطق 14 گانه آموزش و پرورش استان زنجان كه طي مسابقاتي به مقام‌هاي مهم كشوري دست يافته بودند تجليل شد.
در بين اين دانش آموزان از چهار دانش آموزي كه در شانزدهمين دوره جشنواره خوارزمي در رشته‌هاي برق و الكترونيك و فيزيك حايز رتبه‌هاي سوم و ششم كشوري شده بودند نيز تجليل شد.
سه دانش آموز استان زنجان در رشته برق و الكترونيك و يك نفر نيز در رشته فيزيك مقام‌هاي برتر كشوري جشنواره خوارزمي را به نام استان زنجان رقم زده بودند.
7325/6085