۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۲:۱۸
کد خبر: 81796805
T T
۰ نفر
20هزار تخت به بیمارستانهای كشور اضافه می شود/ فرسودگی 50 درصد تختهای بیمارستان دولتی

ساری- ایرنا-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ، از اضافه شدن حدود 20هزار تخت جدید بیمارستانی به ظرفیت تخت های موجود بیمارستان های دولتی تا دوسال آینده خبر داد و گفت 50 درصد تخت های موجود متاسفانه فرسوده هستند.

دكتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، عصردوشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری آمل به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه جدی دولت تكمیل ساخت بیمارستان نیمه كاره در كشور است ومجلس هم در حوزه بهداشت ودرمان حمایت كند تا در دو سال آینده تعداد 20هزار تخت جدید به ظرفیت بیمارستانهای كشور اضافه شود.
وی اضافه كرد: وضع كشور ما اكنون از نظر تعداد تخت های بیمارستانی خوب نیست و واقعیت این هست كه با همه تلاش هایی كه در سالهای گذشته شده متاسفانه دراین بخش شرایط مطلوب وخوب نیست.
وزیربهداشت ودرمان وآموزش پزشكی با بیان اینكه حداقل به نسبت كشورهای همسایه ایران حدود 70هزار تخت بیمارستان دركشور كمبود داریم ، تصریح كرد: از حدود 90هزار تخت بیمارستان دولتی موجود دركشور، متاسفانه حدود 50 درصد آنها فرسوده ونیاز به نوسازی كامل دارد.
هاشمی اضافه كرد: با شرایط موجود باید همزمان درمجموع 120هزار تخت جدید به بیمارستان دولتی كشور اضافه شود تا شرایط استاندارد وحداقل فراهم شود.
وی تصریح كرد: اگر شرایط موجود و مطابق آهنگی كه درگذشته وجود داشت ادامه یابد، هرساله باید دو هزار تخت در بیمارستان‌های كشور ایجاد شود كه با شرایط موجود باید یك دوره حدود 40 تا 50 ‌ساله سپری شود تا تخت های بیمارستانی كشور نوسازی واضافه شود.
وزیربهداشت ودرمان و آموزش پزشكی درادامه درپاسخ به سوال دیگری از خبرنگار ایرنا مبنی بر این كه به دنبال ممنوعیت استفاده از یك برند آب معدنی و همچنین آبلیمو ها، موضع این وزارتخانه برای نظارت بیشتر دراین بخش چیست ، گفت: نظارت روی غذا بسیار مهم و تعیین كننده است.
هاشمی با بیان این كه قبول داریم كه نظارت ها دراین بخش كم وناقص است، ادامه داد: در ایران نظارت دائمی روی غذا وجود دارد، اما این نظارت ناقص است و هر چند وقتی دقت مضاعف صورت می‌گیرد كه رسانه‌ای هم می‌شود.
وی تصریح كرد: البته یك بخش از نظارت فقط وظیفه وزارت بهداشت است و ارگان های دیگر از جمله وزارت صنعت و معدن و سازمان استاندارد است و درواقع باید گفت كه نظارت بر غذا نیاز به ابزار دارد كه ابزار آن نیرو است.
وی با بیان این كه علاوه بركمبود نیروی انسانی، متاسفانه مجازات هایی در خصوص تخلفات غذایی در كشور رخ می دهد، متناسب با جرم نیست، اضافه كرد: متاسفانه در بسیاری از موارد افراد و یا شركت های مختلفی معرفی می شوند و محكومیتی برای آنها تعیین وصادر می شود كه اصلا بازدارنده نیست.
وی افزود: جریمه یك میلیون تومانی، دومیلیون تومانی وحتی 50 میلیون تومانی این افراد و یا شركت های متخلف نمی تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد.
وزیربهداشت ودرمان تصریح كرد: انتظار است تا قوه قضاییه در این زمینه لایحه ای تقدیم به مجلس كند تا بازدارندگی واقعی و متناسب با نوع جرم باشد.
هاشمی گفت: البته دولت در برخی از تعرفه ها باید بازنگری كند و اعتبار قابل توجهی هم باید برای تقویت بخش نظارت ها به جذب افراد به صورت خرید خدمت و استخدام اقدام كند.
رییس جمهوری و كاروان تدبیر و امید روز دوشنبه میهمان مازندرانی ها بود.ك/3
7327/6097 **1917
۰ نفر