۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۳
کد خبر: 81797836
T T
۰ نفر

سه شكارچی متخلف در كاشمر دستگیر شدند

۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۳
کد خبر: 81797836
سه شكارچی متخلف در كاشمر دستگیر شدند

مشهد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست كاشمر از دستگیری سه شكارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست كاشمر، مهدی جمعه پور گفت: طی گشت مشترك مامورین این اداره با مامورین حفاظت محیط زیست خلیل آباد در پایش منطقه شكارممنوع سیدمرتضی، سه متخلف دستگیر شدند.
وی افزود: از متخلفین مزبور یك قبضه سلاح گلوله زنی 11 تیر دوربین دار و یك قبضه سلاح گلوله زنی خفیف، 9 تیر فشنگ، دو دستگاه دوربین چشمی و دو قبضه چاقو و سایر ادوات شكار و صید كشف شد.
وی اظهار كرد: متخلفین برای رسیدگی و طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.
جمعه پور گفت: متهمین مزبور به شكار یك راس قوچ وحشی اعتراف كردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست كاشمر با بیان اینكه تعامل و همدلی ایجاد شده بین ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانهای كاشمر و خلیل آباد موجب هم افزایی و موثر شدن گشتهای شبانه روزی در پایش منطقه شده است افزود: این اقدام با سایر شهرستانهای مجاور نیز درحال پیگیری است.
منطقه شكار ممنوع سید مرتضی میان دو اقلیم كاملا متفاوت سرد و مرطوب (كوهسرخ) و گرم و خشك (كویر) دارای تنوع زیستی‌ است و جمعیت قابل ملاحظه‌ای از وحوش كوهزی نظیر كل و بز و قوچ و میش در این منطقه زیست می‌كنند.
كل و بز، قوچ و میش وحشی، پلنگ، كفتار، گرگ، شغال، روباه، تشی، خرگوش، خارپشت، سنجاب زمینی و خفاش، عقاب طلایی، قرقی، سنقر، دلیجه، ترمتای، سارگپه، كركس، جغد، هوبره، كبك و تیهو، باقرقره، بلدرچین، قمری، هدهد، كلاغ و گونه‌ هایی از گنجشك ‌سانان از قبیل چكاوك كاكلی و معمولی و گونه ‌های مختلفی از سوسمارها و مارها از مهمترین وحوش كاشمر هستند.
شهرستان 195 هزار نفری كاشمر در 228 كیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.
7497 / 6053