ترويج بي بندوباري در جامعه از اقدامات دشمنان در قالب جنگ نرم است

ساري - ايرنا - دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر مازندران ترويج بي بندوباري ، حيا زدايي شامل بدحجابي و هتك حرمت با مباني ديني و مدگرايي به شيوه غربي در جامعه را از جمله اقدامات دشمنان در قالب جنگ نرم عليه انقلاب اسلامي عنوان كرد.

به گزارش ايرنا، خليل صالحي روز چهارشنبه در نشست خبري به مناسبت هفته امر به معروف و نهي از منكر، امر به معروف و نهي از منكر را دو ركن اساسي در نظام سازي و تحكيم مسايل اجتماعي اعلام كرد.
وي هدف از قيام حضرت امام حسين (ع) را احياي اين فريضه الهي دانست و افزود: در تقابل ترويج فساد و تقدس زدايي، خداوند متعال ما را به فريضه امر به معروف و نهي ازمنكر متوجه مي سازد كه از جمله راهكار هايي است كه با انجام آن به وسيله آحاد مسلمين سطح جامعه از مظاهر بي ديني پاك مي گردد و نوعي بهداشت رواني در اجتماع برقرار مي شود.
وي خاطرنشان كرد : پيروان فرهنگ عاشورا با الهام از حماسه امام حسين (ع) نبض پر حركت جامعه انقلابي هستند و نسبت به جريان امور و وضعيت فرهنگي و سياسي حساسيت نشان مي دهند و با حضور دائم در ميدان امر به معروف و نهي ازمنكر عرصه را بر فسادآفرينان تنگ مي سازند چون مي دانند كه عقب نشيني و سكوت در اين جبهه پيشروي و گستاخي دشمنان حق و فساد گستران در جامعه را به دنبال دارد.
صالحي با اشاره به اين كه هفته امر به معروف و نهي از منكر امسال از ويژگي هاي خاصي برخوردار است، به تصويب و ابلاغ قانون حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر اشاره و خاطرنشان كرد: در اين هفته اين قانون تبيين و وظايف ستادها و دستگاه هاي اجرايي در اجراي آن تبيين مي شود.
هفته امر به معروف و نهي از منكر از پنجشنبه يكم محرم آغاز و تا بيست و نهم مهر مطابق با هفتم محرم ادامه دارد و شعار امسال هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر «امر به معروف و نهي از منكر، دولت و ملت همدلي و همزباني» تعيين شده است.
دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر مازندران با بيان اين كه اين ستاد در اين هفته بيش از 10 برنامه شاخص را در دستور كار دارد، جامعه بدون منكر ، تجليل از 15 فعال عرصه امر به معروف و نهي از منكر، آيين واجب فراموش شده، زنگ محرم در مدارس ، تجمع و تجديد ميثاق با امام حسين (ع) را از جمله اين برنامه ها برشمرد.
وي يادآور شد : اين ستاد با تشكيل 400 گروه تذكر لساني در قالب طرح طلايه داران معروف با سه هزار نيرو اعم از زن و مرد در جهت مقابله با بدحجابي در جامعه در حال انجام ماموريت است.
وي با بيان اين كه تاكنون يك پنجم اين نيروها ساماندهي شده است و كار بقيه نيروها نيز ادامه دارد اظهار اميدواري كرد با بكارگيري همه اين نيروها شاهد بي حجابي در جامعه نباشيم.
امر به معروف و نهي از منكر فرهنگ عاشورايي و دفاع از مظلومان، وحدت و اقتدار امت اسلامي، عدالت قضايي و اقتصادي، حفظ نظام و فرهنگ اسلامي، رونق اقتصادي ، توليد و علم، سلامت و اعتلاي محيط اخلاقي و امر به معروف و نهي ز منكر جمعيت، سلامت محيط خانواده عناوين روزهاي هفته احيا امر به معروف و نهي از منكر است.ك/3
6026/6097