۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۹
کد خبر: 81800618
T T
۰ نفر
وحدت شيعه و سني در ايران برنده تر از سلاح اتمي كاربرد داشته است

زاهدان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سلاح وحدت بين شيعه و سني در نظام جمهوري اسلامي ايران برنده تر از هر سلاح اتمي كاربرد داشته است.

به گزارش ايرنا آيت الله عباسعلي سليماني روز پنجشنبه در آيين گراميداشت ششمين سالگرد شهداي وحدت سيستان و بلوچستان در ستاد تيپ 110 سلمان زاهدان افزود: در آميخته شدن خون شيعه و سني در سيستان و بلوچستان باعث اتحاد و همبستگي همه آحاد جامعه شده است.
امام جمعه زاهدان گفت: شهيد شوشتري درسيستان و بلوچستان با كارهاي فرهنگي خوب و اثر گذار توانست در قلب همه آحاد مردم شيعه و سني ورود پيدا كند.
نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استانهاي سيستان و بلوچستان و كرمان اظهار داشت: شهيد شوشتري برنامه‌هاي بسيار خوب و موثري براي توسعه و امنيت دراستان مدنظر داشت كه بيشتر برنامه ها را عملياتي كرد.
آيت الله سليماني افزود: سلاح ايمان و اعتقاد از سلاح هسته‌اي بالاتر و كارآمدتر است چرا كه با همين سلاح توانستيم مقتدرانه در مقابل دشمنان ايستادگي كنيم.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به حوادث تاسف بار منا گفت: اصل حادثه منا درعربستان از عوامل نيمه طبيعي بود ولي مسائل بعد از آن، منشا گرفته از تفرقه انگيزي بود.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: متاسفانه در حادثه منا ايرانياني كه در آن حادثه زخمي شده بودند با پوتين هاي نيروهاي آل سعود به شهادت رسيدند.
نماينده اهل سنت مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري و از علماي برجسته اهل سنت كشور نيز در اين آيين گفت: هيچ كشوري همانند ايران در امنيت و آرامش نيست، بايد همه ما قدردان نيروهاي نظامي و انتظامي باشيم.
مولوي نذيراحمد سلامي افزود: امنيتي كه اكنون در كشور به ويژه استان سيستان و بلوچستان وجود دارد به بركت خون شهداست كه بايد قدردان آن باشيم.
وي با اشاره به رشادتهاي شهيد شوشتري در سيستان و بلوچستان اظهار داشت: سردار شوشتري و همرزمانش باعث وحدت و امنيت مردم استان شده و در اين راه جان خود را نثار كردند.
آيين ششمين سالگرد شهادت شهيد شوشتري و شهداي وحدت با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار، فرماندهان و پرسنل نظامي و انتظامي و جمعي از سران طوايف، ريش سفيدان و معتمدان شيعه و سني سيستان و بلوچستان در مسجد ستاد فرماندهي تيپ 110 سلمان اين استان برگزار شد.
بر اثر انفجار تروريستي در منطقه پيشين شهرستان سرباز سيستان و بلوچستان در 26 مهر 1388سرلشگر شهيد شوشتري جانشين فرمانده وقت نيروي زميني و فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جنوب شرق كشور، سرتيپ محمد زاده فرمانده وقت سپاه سلمان سيستان و بلوچستان و بيش از 40 نفر از سران طوايف و قشرهاي مختلف مردم اهل سنت پيشين به شهادت رسيدند.
8005 / 6081
۰ نفر