۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵
کد خبر: 81801152
T T
۰ نفر

شيرخوارگان خوزستان، سياه پوش عزاي حسيني

۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵
کد خبر: 81801152
شيرخوارگان خوزستان، سياه پوش عزاي حسيني

اهواز-ايرنا-در نخستين جمعه ماه محرم و همزمان با سه هزار 500 نقطه ايران و جهان، شيرخوارگان استان خوزستان در مصلاي مهديه امام خميني(ره) اهواز و ديگر شهرهاي استان، سياه پوش عزاي حسيني شدند.

به گزارش ايرنا همايش شيرخوارگان حسيني همه ساله در نخستين جمعه ماه محرم برگزار شده و در اين آيين، مادران نوزادان شيرخوار با پوشاندن لباس سبز به عنوان نماد پرچم علوي و پيشاني بندهاي يا حسين، لبيك يا حسين، يا ابوالفضل و يا صاحب الزمان در اين همايش حضور مي يابند.
مادران و شير خوارگان حسيني در اين آيين عزاداري با گراميداشت ياد و خاطره حضرت علي اصغر (ع)طفل شش ماهه حاضر در كربلا، اعلام مي كنند آموزه هاي قيام كربلا و درس بزرگ آن و همچنين پيام آن كه سوي زينب كبري (س) ماندگار شد را از كودكي و شير خوارگي در رگ پي و وجود كودكان خود ماندگار كرده و به جهانيان مي گويند شيعه با تمامي توان ،جان، مال و فرزندانش از اسلام دفاع مي كند.
سيزدهمين همايش شيرخوارگان حسيني در نخستين جمعه ماه محرم و همزمان با سومين روز از ماه محرم، در حالي در مصلاي مهديه امام خميني اهواز برگزار شد كه اين مكان، مملو از شيرخوارگان سبزپوش بود.
مادران با پوشاندن لباس سبز بر تن كودكان خود، ياد كوچك‌ترين شهيد دشت كربلا علي‌اصغر(ع) را گرامي داشتند و با بر دست گرفتن كودكان خردسال خود نشان دادند كه راه علي‌اصغر(ع) را همواره ادامه خواهند داد .
در پايان مراسم، فرياد يا حسين(ع) مادراني كه فرزندان خود را بر دست گرفته بودند فضاي مصلاي مهديه اهواز را پر كرد و مادران سوگوار حسين(ع)، گهواره علي اصغر(ع) را كه از ميان جمعيت عبور مي كرد با قطرات اشك خود مشايعت كرده و به ياد بي‌تابي مادر علي‌اصغر(ع) بر سر و سينه زدند.
در اين مراسم حجت الاسلام كاظم بهرام معاون سازمان بسيج طلاب كشور نيز دقايقي به ايراد سخن پرداخت و اين آيين با مداحي يكي از مداحان اهل بيت( ع ) به پايان رسيد.
اجتماع مادران و شيرخوارگان حسيني كه به مناسبت بزرگداشت روز جهاني حضرت علي‌اصغر(ع) برگزار مي‌شود٬ روايتگر حادثه عاشورا و مظلوميت ياران آن حضرت است.
مجمع جهاني حضرت علي اصغر (ع) و همايش شيرخوارگان حسيني(ع) همزمان با سه هزار و 500 نقطه ايران و جهان، امروز جمعه (دوم محرم سال 1437)در اهواز و ديگر شهرهاي خوزستان برگزار شد.
7182/6125