شیرخوارگان حسینی اردبیل سوگوار طفل عطشان کربلا

اردبیل - ایرنا - همایش شیرخوارگان حسینی به یاد علی اصغر (ع) طفل ۶ ماه و تشنه لب میدان کربلا، در استان اردبیل برگزار شد و مادران زینبی با اطفال مزین به سربندها و نشان‌های عزا، با ناله‌های سوگواران دشت نینوا همنوا شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، روز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی در استادیوم ۶ هزار نفری رضازاده اردبیل، مادران با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود به عزاداری برای طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) پرداخته و در این غم جانگداز اشک ماتم ریختند.

این روز از دهه نخست محرم به حضرت علی اصغر (ع) تعلق دارد و آئین‌های مشابهی در همه شهرستان‌های استان اردبیل به همین مناسبت برگزار شد و مساجد و حسینیه‌های سراسر استان در سوگ سرباز ۶ ماهه حسین (ع) ناله سر دادند.

علی حسن زاده از فعالان مهدیه و مدیر کانون رضوی اردبیل در آئین گردهمایی شیرخورگان حسینی در استادیوم ۶ هزار نفری اردبیل گفت: بنیاد شیرخورگان حسینی در ۵۴ کشور جهان راه اندازی شده است و یکی از ثمرات آن، شکل گیری مدارس و مهد کودک‌های شیرخورگان حسینی است.

وی نقش این قبیل فضاهای آموزشی را در تربیت نسل توحیدی و آینده ساز موثر دانست و بر شکل گیری و راه اندازی مدارس، مهد کودک‌ها و فضاهای آموزشی با عنوان شیرخوارگان حسینی در اردبیل تاکید کرد.

وی ادامه داد: اگر امروز می‌خواهیم انصارالحسین باشیم و مانند اسرا و شهدای کربلا زیرچتر امام حسین (ع) باشیم باید از ویژگی‌هایی آن حضرت الگو بگیریم ، تاریخ، امری ساری و جاری در زندگی ما است و باید از تاریخ درس بگیریم، امروز عالم دلداده سیدالشهدا است. امام حسین (ع) فقط مال مسلمانان و شیعه نیست امام حسین (ع) مال تمام بشریت است.

حسن زاده تصریح کرد: مادران ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با تربیت فرزندانی شایسته مدیریت جهادی کردند ، امروز اگر می‌خواهیم زیرچتر و اردوگاه امام حسین (ع) وارد شویم باید هزینه بدهیم.

در امامزاده سید صدرالدین اردبیل نیز آئین مشابهی با عنوان شیرخورگان حسینی با شرکت مادران سوگوار و مداحی چند تن از مداحان نامدار اردبیل برگزار شد.

در شهرستان‌های دیگر استان اردبیل نیز سخنرانان، شعرا و مداحان با وعظ و سرودن اشعار دلسوز و مداحی های تاثیرگذار خود جمع کثیری از عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) را در مساجد، تکایا و حسینیه های استان اردبیل گرد هم آورده اند و شور و حال ویژه ای در همایش های شیرخورگان حسینی به چشم می خورد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و آئین های ایام محرم در این خطه از شور و حال خاصی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha