۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶
کد خبر: 81802199
T T
۰ نفر

شهادت دو جوان فلسطيني در قدس اشغالي و الخليل

۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶
کد خبر: 81802199
شهادت دو جوان فلسطيني در قدس اشغالي و الخليل

تهران-ايرنا- سرزمين هاي اشغالي فلسطين صبح امروز (شنبه) درغم شهادت دو جوان فلسطيني ديگر در اثر درگيري با نظاميان صهيونيست در بخش شرقي بيت المقدس و الخليل عزادار شد.

به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، نظاميان رژيم صهيونيستي صبح امروز يك جوان فلسطيني را به بهانه تلاش وي براي حمله به يك نظامي صهيونيست در بخش شرقي قدس به شهادت رساندند.
از سوي ديگر در اثر تيراندازي صبح امروز شهرك نشينان صهيونيست در خيابان شهداي شهر الخليل در كرانه باختري نيز، يك فلسطيني به شهادت رسيد؛ شهرك نشينان صهيونيست به سمت اين فلسطيني تيراندازي كردند كه در ابتدا آن اين فلسطيني به شدت زخمي شد.
نظاميان صهيونيست با مانع تراشي خود بر سر راه انتقال اين فلسطيني به بيمارستان و كمك رساني نيروهاي امدادي به وي كه به شدت دچار خونريزي شده بود، باعث شهادت وي شدند. منابع فلسطيني نام اين نوجوان شهيد فلسطيني را 'محمد عوض عبد الله قواسمه' (18 ساله) اعلام كردند.
اعلام خبر شهادت اين جوان فلسطيني باعث بروز تنش گسترده در بخش قديمي الخليل شد؛ به طوري كه در حال حاضر صدها نفر از جوانان فلسطيني در محله باب الزاويه در نزديكي پايگاه هاي نظامي رژيم صهيونيستي در منطقه محل درگيري تجمع كرده اند.
نظاميان صهيونيست از بمب هاي حاوي گاز اشك آور و گلوله هاي جنگي و مشقي براي متفرق كردن فلسطينيان استفاده مي كنند و شهرك نشينان صهيونيست نيز به موازات آن دست به ترور و قتل جوانان فلسطيني مي زنند.
در جريان حملات و بمباران هاي جنگنده هاي صهيونيستي از روز جمعه گذشته (9 اكتبر) تاكنون نيز 14 فلسطيني در باريكه غزه شهيد و 572 نفر ديگر زخمي شده اند.
منابع خبري شب گذشته همچنين از شهادت ايهاب جهاد حنني 19 ساله در درگيري با نظاميان رژيم صهيونيستي در بيت فوريك شرق، يك جوان فلسطيني در الخليل با گلوله نظاميان صهيونيست در منطقه راس الجوره در الخليل، يحيي عبدالقادر فرحات 24 ساله از شجاعيه بر اثر اصابت گلوله به سرش توسط نظاميان صهيونيست در نوار غزه و يك جوان ديگر به نام محمود حاتم حميده 22 ساله و يك جوان فلسطيني ناشناس ديگر در درگيري با نظاميان صهيونيست خبر دادند.
بر اساس بيانيه وزارت بهداشت فلسطين، در درگيري هاي روز گذشته فلسطينيان با نظاميان صهيونيست در الخليل، جنين، بيت لحم، نابلس و طولكرم 80 غير نظامي بر اثر اصابت گلوله صهيونيست ها زخمي شدند.
بدين ترتيب شمار شهداي انتفاضه فلسطين كه از دو هفته پيش در قدس، نوار غزه وكرانه باختري آغاز وتاكنون ادامه دارد به42 نفر و شمار زخمي ها به بيش از هزار نفر افزايش يافت.
سرزمين هاي اشغالي در روزهاي اخير به دليل هتك حرمت مسجدالاقصي و اجراي توطئه تقسيم زماني و مكاني اين مكان مقدس از سوي صهيونيست ها، صحنه درگيري هاي شديد ميان فلسطيني ها و نظاميان رژيم صهيونيستي بوده است.
وزارت بهداشت فلسطين اعلام كرد: در اين مدت بيش از يك هزار فلسطيني نيز در درگيري با نظاميان رژيم صهيونيستي زخمي شده اند كه 200 نفر از آنها كودك هستند.
بدنبال آغاز موج انتفاضه سوم و بالاگرفتن اعتراضات مسلمانان فلسطيني به سياستهاي نژاد پرستانه وتجاوزگرانه رژيم صهيونيستي، دوسوم يهوديان در سرزمينهاي اشغالي خواهان عقب نشيني اين رژيم در مقابل فلسطينيان شده اند.
خاورم 6002/1275
۰ نفر