۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴
کد خبر: 81806562
T T
۰ نفر

هدیه سرخ زندگی برای تو

۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴
کد خبر: 81806562
هدیه سرخ زندگی برای تو

زنجان – ایرنا - چه دلپذیر است حس بخشش ،حس نیك بودن و هدیه سرخ زندگی برای كسانی كه دوباره زیستن و ترنم زیبای نوع دوستی و مهربانی را زنده می كند.

انسانهایی هستند كه بدون هیچ چشمداشت و هر گونه زور و اجباری با هدیه دادن قطرات خون سرخ خود تصویر دلنشین را به چهره های دردمندان نثار می كنند.
این افراد با جریان مستمر اهدای قطره های خون خود در تلاشند سهم نوعدوستی و خیر خواهی را در زندگی خود به ثبت برسانند و آن را به اطرافیان نیز انتقال دهند.
بیش از 150 بار خون هایی كه در رگهایش جاری بوده است را با نیازمندان این مایه حیات بخش به شراكت گذاشته است.
با كیفی پر از مدارك مختلف كه با خود به همره دارد وارد می شود، پس از نشستن و مكث كوتاه 110 كارت كوچك سفید رنگی كه از اهدای110 بار حیات دوباره به همنوع خود حكایت دارد را نشان می دهد.
ناصر پورجم یكی از با سابقه ترین و به عبارتی از معدود اهدا كنندگان مستمر این استان زنجان به شمار می رود كه با وجود افزایش سن اما همچنان سرحال، سرزنده و شاداب به زندگی خود امیدوار است.
وی كه اكنون 56 سال سن دارد اولین تاریخ اهدای خون خود را زمانی كه 18 سال سن بیشتر نداشت و در سال 1355 اینگونه بیان می كند، اولین اهدای خونم را در سال 55 و در بیمارستان حكیم هیدجی آن زمان شهر زنجان هنگامی كه، زنی نوزاد خود را به دنیا آورده بود و نیاز شدیدی به خون داشت انجام دادم.
پورجم پس از آن تصمیم گرفت كه هرسال سه یا چهار بار خون اهدا كند.
این اهدا كننده مستمر زنجان وقتی از زندگی گذشته خود صحبت می‌كند، جریان خونش در آن پررنگتر و هدیه آن به افراد نیازمند بیشتر نمایان است.
وی اظهار می كند: اوایل فقط زمانی خون اهدا می‌كردم كه ضرورتی وجود داشت اما پس از سالها و با شكل گیری ساختاری منظم در انتقال خون، هر سال سه یا چهار بار خون می‌دهم كه در صورت احتیاج برای بیماران استفاده شود.
پورجم ابراز می كند : علاوه بر آن چهار سال و در هر ماه دو بار پلاسما اهدا كردم و با احتساب آن می توان گفت بیش از 150 بار به این كار خیرخواهانه مبادرت كردم.
این اهدای كننده با سابقه زنجانی تا كنون كیسه های خونی زیادی را با گروه خونی A مثبت پر كرده است كه عده بی شماری از آنها حیات دوباره یافته اند.
وی خاطرنشان می كند: اهدای خون مستمر موجب شده دیگران و بستگان نیز به اهدای خون تشویق شوند و حتی فرزندانم نیز به این كار اهتمام جدی دارند.
كارشناس دفتر جذب و حفظ اهدا كنندگان انتقال خون زنجان نیز كه در این جمع حضور دارد با اشاره به اینكه این اهدای كننده بر اساس مستندات موجود 110 كارت ثبت شده اهدای خون و علاوه بر آن به مدت چهار سال و هر ماه دوبار نسبت به اهدای پلاسما اقدام كرده است، می گوید: پلاسما دادن همان اهدای خون تلقی می شوند و به عنوان فرآورده خونی محسوب می شود.
امیر محمدخانی اضافه می كند: از سال 83 و با تجهیز امكانات در پایگاههای انتقال خون شمار و تعداد دفعات اهدا كنندگان در بانك اطلاعاتی بروز ثبت می شود.
وی یادآوری می كند: بر اساس مستندات موجود، تعداد معدودی اهدای كننده خون در این استان وجود دارد كه ركورد بالای اهدای خون را به نام خود ثبت كرده اند و ناصر پورجم از جمله این افراد است.
این كارشناس دفتر جذب و حفظ اهدا كنندگان انتقال خون زنجان ادامه می دهد: انتقال خون كشور فرآیند و تغییرات متعددی را طی كرده و اكنون اهدای خون روند بهتر و هدفمندی را دنبال می كند.
وی اظهار می كند: هم اكنون پایگاههای انتقال خون نه به بحث كمیت بلكه به كیفیت اهدای خون اهمیت می دهند.
محمدخانی ابراز می كند: سیاست این دفتر پس از جذب این است كه اهدا كنندگان مستمر شوند و این مهم در سبك زندگی افراد نیز تاثیرگذار است.
وی خاطرنشان می كند: این دفتر وظیفه دارد نسبت به افزایش اهدا كنندگان مستمر خون اهتمام كند كه در استان زنجان 54 درصد از خونهای اهدایی از سوی اهدا كنندگان مستمر انجام می شود. و علاوه بر آن 95 درصد نیازهای بیمارستانی استان نیز از طریق فرآورده های خونی اهدا كنندگان مستمر تامین می شود.
6085/7320/1352
۰ نفر