۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۸
کد خبر: 81808144
T T
۰ نفر

پیام های سفر بشار اسد به مسكو برای منطقه و جهان

۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۸
کد خبر: 81808144
پیام های سفر بشار اسد به مسكو برای منطقه و جهان

تهران-ایرنا- پایگاه خبری رأی الیوم در تحلیلی خبری در خصوص پیام های سفر بشار اسد رییس جمهوری سوریه به مسكو برای منطقه و جهان نوشت: این سفر ناگهانی انجام شده و حاوی پیام های بسیار مهمی برای كشورهای منطقه و جهان بود.

به گزارش ایرنا، رأی الیوم نوشت: چندین پیام سیاسی از سفر ناگهانی و اعلام نشده رییس جمهوری سوریه به مسكو می توان دریافت؛ مهم ترین پیام این بود كه بشار اسد رییس جمهوری سوریه این روزها می تواند با خیال راحت از كشورش خارج شود و این در حالی است كه بسیاری از تحلیلگران می گویند چنین دیداری بدون توافق های پشت پرده آمریكا با روسیه غیر ممكن است.
دیمیتری پسكوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) گفت كه رییس جمهوری روسیه سه شنبه با همتای سوری خود در خبری اعلام نشده، دیدار كرد.
شبكه روسیا الیوم نیز سخنان پسكوف را پخش كرد كه گفته بود، پوتین و اسد طی دیدار اخیر خود در مسكو در خصوص مسائل مربوط به عملیات هوایی روسیه در سوریه بحث و گفت وگو كردند.
پسكوف افزود: شمار زیادی از مقام های عالی رتبه روسی نیز در این دیدار و مذاكرات طولاتی مدت حضور داشتند و طرفین در مورد عملیات ارتش سوریه و همكاری در خصوص مبارزه با تروریسم گفت وگو كردند و پوتین در جریان آخرین تحولات جاری در سوریه قرار گرفت.
از سوی دیگر بشار اسد از همتای روس خود به دلیل كمك به سوریه در درگیری های جاری در كشورش تشكر كرد و تاكید نمود كه ورود روسیه مانع ادامه و گسترش دامنه تروریسم شد.
بشار اسد طی این دیدار كه در شب سه شنبه انجام شد، گفت: اگر تحركات شما و تصمیم شما برای ورود به سوریه نبود، دامنه فعالیت تروریسم كه در منطقه گسترش یافته، گسترده تر می شد.
رأی الیوم افزود: نكته قابل توجه در خصوص این دیدار این است كه این دیدار تا زمان بازگشتن بشار اسد و پایان یافتن آن پنهان نگه داشته شد و رسانه ای نشد و اینگونه می توان گفت كه روسیه با دیدار بشار اسد از مسكو می خواست این پیام را به همه برساند كه اوضاع در سوریه، كشوری كه از پنج سال پیش شاهد درگیری های تلخی است، تغییر كرده است.
رأی الیوم در پایان نوشت: این دیدار در زمانی صورت گرفت كه روسیه حضور نظامی خود را در سوریه با 25هزار نظامی جدید تقویت كرده است، سربازانی كه خود را برای حمله ای گسترده و جدی به مناطق تحت تصرف مخالفان (تروریست ها) آماده می كنند و حضور این شمار نیروی نظامی روسیه در سوریه خود حاوی پیام های بسیار مهمی است.
خاورم **2041**1275
۰ نفر