۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۵
کد خبر: 81808340
T T
۰ نفر

هكر واتس آپ در كرمان دستگير شد

۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۵
کد خبر: 81808340
هكر واتس آپ در كرمان دستگير شد

كرمان - ايرنا - رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهي انتظامي استان كرمان از دستگيري فردي كه از شماره واتس آپ يك خانم براي ارتباط با ديگران استفاده مي كرد، خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري پليس سرهنگ كامبيز اسماعيلي افزود: در پي شكايت خانم جواني مبني بر اينكه فردي ناشناس با يكسري ترفندها اقدام به هك كردن واتس آپ اين خانم و ارسال پيام خصوصي براي مخاطبان و سوء استفاده از وي مي كند، تحقيقات اين پليس آغاز شد.
وي بيان كرد: متهم، شبكه مذكور را با ترفندي از اختيار شاكي خارج و به طريقي بر روي گوشي خود فعال كرده كه زماني با افراد يا مخاطبان خود در ارتباط بوده شماره شاكي ثبت مي شده است.
وي گفت: كار علمي و تخصصي كارگاهان اين پليس در اين خصوص منجر به شناسايي متهم و مشخص شد نامبرده با استفاده از اينترنت اقدام به اين عمل كرده است.
سرهنگ اسماعيلي افزود: با دلالت متهم به اين پليس نامبرده به بزه ارتكابي خود اعتراف و در اظهارت خود بيان كرد كه با استفاده از پيامكي با اين مضمون كه شبكه واتس آپ تا يك ساعت ديگر انقضاء مي يابد و براي فعال سازي بايد كدي كه بر روي گوشي شما مي آيد را ارسال نماييد، اقدام به هك كردن اين شماره كردم.
وي گفت: متهم با اين ترفند باعث فريب شاكي شده و به محض ارسال كد توسط شاكي، با استفاده از كد مورد نظر شبكه مذكور را بر روي گوشي خود فعال مي كند و با استفاده از شماره شاكي اقدام به ارتباط با كاربران وي كرده است.
وي هشدار داد: هكرها با استفاده از نام و تصوير جعلي لوگوي شبكه هاي اجتماعي، پيامي به كاربران مي فرستند با اين مضمون كه مشكلي به وجود آمده و بايد رفع شود و از اين راه به دنبال سرقت اطلاعات هستند.
رئيس پليس فتا استان كرمان گفت: بنابراين هيچگاه به پيام هايي از اين قبيل توجه نكنيد و مراقب درز اطلاعات شخصي خود باشيد.
7440/3028