۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶
کد خبر: 81810028
T T
۰ نفر
طرح نذر خون در گيلان به اجرا درآمد

رشت - ايرنا - مديركل انتقال خون گيلان از آغاز اجراي طرح نذر خون همزمان با تاسوعاي حسيني در اين استان خبر داد.

علي داوودي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين طرح با شعار نذر خون ، تصميم آگاهانه و اهداي خون مسئولانه از امروز (تاسوعا) همزمان با سراسر كشور در استان گيلان آغاز شده و تا اربعين حسيني ادامه دارد.
وي با بيان اين كه طرح نذر خون براي دومين سال به اجرا درآمده، اظهار كرد: در اين طرح، عزاداران حسيني مي توانند براي مشاركت در كار نوع دوستانه اهداي خون شركت كرده و آن را به روزهاي تاسوعا و عاشورا موكول نكنند.
داوودي تاسوعا تا اربعين حسيني را بهترين فرصت براي اهداي خون عزاداران حسيني دانست و خاطرنشان كرد: مردم مي توانند با مشاركت در طرح نذر خون در رابطه با تامين خون و فرآورده هاي خوني به انتقال خون كمك كنند.
وي بيان داشت: عمر هر پلاكت خون ، سه روز است كه در صورت همكاري مستمر براي اهداي خون در همه ايام سال، در اين رابطه مشكلي نخواهيم داشت.
وي در رابطه با فعاليت پايگاه هاي انتقال خون گيلان در تاسوعا و عاشوراي حسيني افزود: پايگاه انتقال خون رشت از ساعت 8 تا 22 و پايگاه لاهيچان نيز از ساعت 8 تا 20 آماده خونگيري از مردم نوع دوست است.
داوودي بيان داشت: ساير پايگاه ها در روزهاي تاسوعا و عاشورا در شهرستان هاي لنگرود، رودسر، بندرانزلي، تالش، آستارا، فومن و رودبار نيز از ساعت 8 تا 14 براي دريافت خون از عزاداران حسيني داير است.
وي با بيان اينكه پايگاه انتقال خون آستانه اشرفيه در روز تاسوعا از ساعت 8 صبح تا 12 داير است، يادآور شد: در روز عاشورا نيز تيم سيار در حرم آقا سيد جلال الدين اين شهرستان براي خونگيري فعال است.
وي خاطر نشان كرد: همچنين يك اتوبوس سيار پايگاه انتقال خون گيلان ، روز تاسوعا در لشت نشاء از توابع شهرستان رشت، اتوبوس ديگر نيز روز تاسوعا در فومن و در تاسوعا جنب مسجد جامع شفت مستقر مي شود.
پايگاه هاي انتقال خون در شهرهاي رشت، آستارا، تالش، بندرانزلي، فومن، رودبار، رودسر، لاهيجان ، لنگرود و آستانه اشرفيه فعال است. ك/3
7286/2007