۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81810073
T T
۰ نفر

قصرشيرين در روز تاسوعاي حسيني به سوگ نشست

۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81810073
قصرشيرين در روز تاسوعاي حسيني به سوگ نشست

قصرشيرين - ايرنا - شهرستان مرزي قصرشيرين نزديكترين نقطه از كشورمان به كربلاي معلا و بارگاه ملكوتي امام حسين (ع) در روز تاسوعاي حسيني و در سالروز شهادت علمدار كربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) به سوگ نشست.

به گزارش خبرنگار ايرنا مرزنشينان سوگوار و عزادار قصرشيرين از شب گذشته با حضور در هيات هاي عزاداري و دسته هاي سينه زني و زنجيرزني در مظلوميت حضرت سيدالشهدا امام حسين (ع) و همچنين ساقي دشت كربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) اشك ماتم ريختند و عزاداري كردند.
همچنين امروز هيات هاي عزاداري با حضور گسترده در خيابان هاي سطح شهر به سوگواري پرداختند كه پايان بخش عزاداري مردم قصرشيرين در روز تاسوعاي حسيني همزمان با برگزاري نماز جمعه در مسجد مهديه بود.
مرزنشينان قصرشيرين و سوگواران حسيني قرار است پس از عزاداري و با فرارسيدن اذان ظهر نماز جمعه را به امامت حجت الاسلام علي ملكي در محل مسجد مهديه اين شهرستان مرزي اقامه كنند.
اداره اوقاف و امور خيريه قصرشيرين نيز امروز به توزيع چهار هزار و 500 پرس غذاي گرم از محل درآمدهاي حاصل از موقوفه سراي شاه عباسي در ميان سوگواران حسيني پرداخت.
امروز دو روستاي صيد احمد و كركهرك نيز ميزبان تجمع عزاداران و هيات هاي عزاداري روستايي شهرستان قصرشيرين در روز تاسوعاي حسيني بود.
به گزارش خبرنگار ايرنا همچنين در نهمين روز از ماه محرم الحرام و سالروز شهادت علمدار و ساقي دشت كربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) مردم شهرستان سرپل ذهاب به سوگ نشستند.
مردم عزادار سرپل ذهاب از نخستين ساعت روز تاسوعا با برپايي مجالس عزا و دسته هاي سينه زني و زنجير زني با سردادن ناله هاي يا حسين ، يا ابوالفضل و يا زينب در غم از دست دادن بهترين بندگان خدا سوگواري كردند.
مردم گيلانغرب نيز امروز در سوگ علمدار دشت كربلا با حضور در دسته هاي سينه زني و زنجير زني به سوگواري و عزاداري پرداختند.
مردم قصرشيرين ، سرپل ذهاب و گيلانغرب در روز تاسوعاي حسيني با پخش نذري و برپايي سفره هاي نذر ابوالفضل العباس (ع) از سوگواران پذيرايي مي كنند و براي برآورده شدن حاجت خود به باب الحوائج حضرت عباس (ع) متوسل شدند.
سفره ابوالفضل نيز در منازل بسياري از اراتمندان و دوستداران خاندان اهل بيت عصمت و طهارت گسترده شد و روحانيان و واعظان نيز با ايراد سخنراني در جمع عزاداران حسيني به بيان واقعه عظيم كربلا و فلسفه وجودي قيام امام حسين (ع) و نقش حضرت عباس (ع) پرداختند.
قصرشيرين ، سرپل ذهاب و گيلانغرب در غرب استان كرمانشاه در مجموع بيش از 220 هزار نفر جمعيت دارند.ك//8066/37079/3012