۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵
کد خبر: 81810599
T T
۰ نفر
قصرشيرين در سالروز شهادت امام حسين (ع) عاشورايي شد

قصرشيرين - ايرنا - در دهمين روز از ماه محرم الحرام و سالروز شهادت سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) فضاي شهرستان مرزي قصرشيرين نزديكترين نقطه از كشورمان به بين الحرمين و كربلاي معلي عاشورايي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا سوگواران و عزاداران حسيني ديشب و امروز در قالب هيات ها و دسته هاي عزاداري ، سينه زن و زنجيرزن با حضور در حسينيه ها ، تكايا و خيابان هاي شهر در مظلوميت شهادت امام حسين (ع) به عزاداري و سوگواري پرداختند و اشك ماتم ريختند.
هيات هاي عزاداري با برتن كردن كفن و لباس سياه و ماليدن گل بر سر و صورت خود در مظلوميت شهادت فرزند زهرا (س) گريستند و ناله هاي يا حسين و يا زينب (س) آنها در جاي جاي شهرستان قصرشيرين طنين انداز شد.
همچنين جمعي از مردم با پخش نذورات شربت، آش، غذا، خرما و حليم در خيابانهاي سطح شهر از عزاداران حسيني پذيرايي كردند.
قرار است نماز ظهر عاشورا براي زنده نگاه داشتن فلسفه قيام امام حسين (ع) با حضور سوگواران هيات ها و دسته جات مختلف عزاداري در مزار شهداي شهر قصرشيرين نيز برگزار شود.
امروز همچنين عزاداران و ارادتمندان به خاندان پاك امام حسين (ع) در شهرستان هاي گيلانغرب و سرپل ذهاب در قالب دسته هاي سينه زن و زنجير زن و هيات هاي عزاداري اندوه و تاثر خود را بر مظلوميت خاندان اهل بيت امام حسين (ع) ابراز داشتند.
عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در سرپل ذهاب پس از حضور در خيابان هاي اين شهر با تجمع در مصلاي نماز جمعه در روز عاشوراي حسيني و ماه پيروزي خون بر شمشير به ياد مظلوميت سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين سيد الشهدا (ع) سينه زنان و زنجير زنان با نواي طبل به عزاداري پرداختند و قرار است نماز ظهر عاشورا را به امامت حجت الاسلام مجيد صفدري امام جمعه اين شهر اقامه كنند.
شهروندان گيلانغربي نيز با حضور در مسجد جامع و خيابان هاي شهر در مظلوميت امام حسين (ع)، خاندان پاكش و ياران باوفايشان اشك ماتم ريختند.
قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه بيش از 27 هزار تن جمعيت دارد. ك/3
7079/3012/8066