۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶
کد خبر: 81811427
T T
۰ نفر
راه اندازي پنج پاركينگ و خط ريلي ويژه زوار اربعين در خرمشهر

تهران - ايرنا - فرماندار ويژه شهرستان خرمشهر، از راه اندازي پنج پاركينگ بزرگ در سطح اين شهرستان و خط ريلي ويژه زوار حرم امام حسين(ع) در ايام محرم و صفر خبر داد.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، ولي الله حياتي با اشاره به لزوم تسهيل در عبور و مرور زوار اربعين حسيني گفت: آن دسته از زواري كه توان پياده روي تا مرز شلمچه را ندارند، مي توانند از ميدان مقاومت شهرستان خرمشهر تا مرز شلمچه از خط ريلي پيش بيني شده براي تردد استفاده كنند.
وي با اشاره به اتخاذ تمهيدات لازم براي عبور زوار از مرز شلمچه بويژه در اربعين حسيني افزود: اكنون ظرفيت اسكان پنج هزار نفر براي خدمات رساني براي زوار اباعبدالله حسين(ع) فراهم شده است.
به گفته فرماندار ويژه خرمشهر، هر يك از اين موقعيت ها به شهرستان ها و برخي نيز به استان هاي مختلف اختصاص داده شده كه براي آنها به تفكيك، مكان هايي از قبيل آمبولانس، آتش نشاني و ديگر خدمات تدارك ديده شده است.
حياتي با بيان اينكه ايستگاه هاي صلواتي نيز براي پذيرايي از زوار تدارك ديده شده است، افزود: 50 گيت گذرنامه نيز براي سهولت در امر بررسي گذرنامه زوار در مرز شلمچه تدارك و در حال آماده سازي نهايي است.
وي با تأكيد بر آمادگي ناوگان حمل و نقل عمومي براي جابه جايي زوار در مرز شلمچه گفت: براي ساماندهي امر بازگشت زوار از مرز شلمچه به شهرستان ها و استان هاي مربوطه، خدمات اتوبوسراني و خودرو هاي شخصي نيز به زئران، ارائه مي شود.
فرماندار ويژه خرمشهر ادامه داد: ساخت سالن جديد پايانه مرزي شلمچه با 55 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجرا است و اميدواريم تا اربعين امسال به پيشرفت 80 درصد برسد.
حياتي با تشريح آخرين اقدامات انجام شده در راستاي تامين زيرساخت هاي لازم براي تردد زائران امسال اربعين حسيني گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده مي توان بخش زيادي از خدمات مورد نياز زائران اربعين را با استفاده از امكانات اين سالن ارائه داد.
وي افزود: سالن جديد پايانه مرزي شلمچه در زميني به مساحت 4500 متر مربع براي تردد آسان زائران عتبات عاليات در عراق طراحي شده و در اربعين سال جاري مورد استفاده قرار مي گيرد.
حياتي گفت: با توجه به پيش بيني استقبال گسترده زائران اربعين حسيني در سال جاري، بهسازي سالن قديم و كريدور خروجي نيز در دستور كار قرار گرفته كه در اربعين حسيني به بهره برداري مي رسد.
فرماندار ويژه خرمشهر تجهيزات پايانه مرزي شلمچه به اينترنت پر سرعت براي ارسال و انتشار رواديد اربعين امسال و هماهنگي با شهرداري آبادان، خرمشهر، دزفول براي تأمين 70 دستگاه اتوبوس درون شهري و براي جابجايي مسافران با قطار «تهران - اهواز»، «اهواز - خرمشهر» و «خرمشهر - شلمچه» و استقرار دستگاه هاي امداد رسان در منطقه را از برنامه ريزي هاي انجام شده براي بهبود خدمات به زائران در اربعين امسال عنوان كرد.
اجتمام(1) ** 9105 ** 1071
۰ نفر