۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81811438
T T
۰ نفر
روسیه مشاركت در تقویت عملیات زمینی نیروهای سوری علیه داعش را ممكن خواند

مسكو - ایرنا - «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به همكاری نظامی این كشور و سوریه علیه تروریست ها بویژه داعش، امكان مشاركت مسكو را در تقویت عملیات ضدتروریستی زمینی نیروهای سوری رد نكرد و گفت كه در حال بررسی این موضوع هستیم.

به گزارش ایرنا، روزنامه «ماسكوفسكی كامسامولتس» روسیه امروز (یكشنبه) به نقل از لاوروف نوشت: روسیه آماده است از عملیات زمینی تمامی نیروهای حاضر به همكاری در مبارزه با تروریست ها پشتیبانی هوایی كند.
وی با انتقاد از ائتلاف آمریكایی برای همكاری نكردن با روسیه در زمینه ارائه اطلاعات مواضع و پایگاه های گروه های تروریستی بویژه داعش، گفت: از تمامی گروه های معارض می خواهیم برای مبارزه با تروریسم با مسكو همكاری كنند و ما حاضر به پشتیبانی هوایی از این عملیات هستیم.
عملیات هوایی روسیه با انهدام 819 هدف و موضع تروریست ها سبب پیشروی ارتش سوریه در مناطق مختلف این كشور بویژه حلب و لاذقیه شده است.
روسیه اعلام كرده است كه ارتش سوریه تنها نیروی منسجم و با تجربه در مبارزه علیه تروریسم در این كشور است و باید مورد حمایت بین المللی قرار گیرد و مسكو به حمایت های خود از نظامیان سوری ادامه خواهد داد.
گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه كه پنج سال قبل توسط كشورهای آمریكا، انگلیس، فرانسه، آلمان، تركیه، قطر و عربستان با هدف براندازی حكومت سوریه شكل گرفت و سرمنشاء تشكیل چندین گروه تروریستی است، امروز با درخواست روسیه برای همكاری علیه داعش مخالفت كرد.
روسیه در چارچوب قراردادهای همكاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی میگ 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یك ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاك این كشور برای مبارزه علیه تروریست ها به كار گرفته است.
روسیه با رد درخواست رسمی هفت كشور ضد سوری برای قطع همكاری نظامی ضد تروریستی با سوریه، اعلام كرده است كه این اقدام ها در چارچوب مقررات بین المللی و در اجرای قراردارد همكاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.
اروپام**391**1516 **1561**1517