۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۵۵
کد خبر: 81811756
T T
۰ نفر
صدور جواز تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای یك روزه شد

تهران - ایرنا - معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت از صدور یك روزه جواز تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد.

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران(شاتا)، مجتبی خسروتاج افزود: در راستای بهبود فضای كسب و كار و با توجه به دستور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت درخصوص كاهش مدت زمان صدور جواز تأسیس، با تدابیر انجام شده از سوی مركز امور اصناف و بازرگانان، جواز تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای از 15 مهرماه سال جاری یك روزه صادر می‌شود.
وی با بیان اینكه ایجاد و تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ می‌تواند در توسعه و ساماندهی نظام توزیع تأثیر بسزایی داشته باشد، تصریح كرد: سهم فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای از كل نظام توزیع در كشور با توجه به استقبال جامعه مصرف‌ كنندگان باید افزایش یابد.
به گفته خسروتاج، به دلیل ساختار نظام خرده ‌فروشی در ایران، در حال حاضر سهم فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای از كل سهم خرده ‌فروشی و نظام توزیع در كشور بین 5 تا 7 درصد است در حالی كه این سهم در مقایسه با دیگر كشورها كه بین 10 تا 85 درصد می باشد، بسیار ناچیز است.
وی، صرفه‌جویی در زمان و فراهم بودن شرایط خرید آسان، افزایش كیفیت ارائه خدمات، بهره‌مندی مصرف‌ كنندگان از تخفیفات، امكان نظارت و كنترل بیشتر به خدمات، افزایش رقابت بین برندهای مختلف، افزایش بهره‌وری و اشتغالزایی و همچنین شفافیت مالی در محاسبات و ارائه گزارشات را به عنوان بخشی از مزیت‌های این فروشگاه‌ها برشمرد.
معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت یادآور شد: در اكثر كالاهای عرضه شده دراین فروشگاه‌ها با تخفیف حداقل 10 درصدی از قیمت نصب شده بر روی كالاها مواجهه هستیم از این رو، مصرف كنندگان می‌توانند با قیمت رقابتی‌ تر و اطمینان بیشتر نسبت به خرید مایحتاج خود اقدام كنند.
وی با بیان اینكه همه این مزایا، كاهش هزینه‌های توزیع و در نتیجه، رضایتمندی بیشتر مصرف‌كنندگان را به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: در كل می‌توان گفت هزینه نظام توزیع در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به دلیل فاصله كوتاه زنجیره تولید تا مصرف كاهش پیدا می‌كند.
خسروتاج خاطرنشان كرد: نظام بازرگانی داخلی كشور عمدتاً به دلیل تقاضای مصرف‌كنندگان در شرف تغییر و تحولاتی است كه سهم تجارت الكترونیكی و بازاریابی در فضاهای مجازی روز به روز گسترده‌تر می‌شود و این توسعه به شدت متأثر از توسعه و رشدی است كه بازار تكنولوژی و خدمات IT در دنیا در حال شكل‌گیری است.
وی گفت: ‌از این رو نباید به آثار و نتایج مثبت حضور واحدهای صنفی در خیلی از مناطق كه باعث راحتی مصرف كنندگان در دستیابی به كالاهای مورد نیاز آنها است، غفلت كرد و جایگاه آنها را مهم ندانست و در شرایط امروزی كشور بعضاً از مزیتهای رقابتی بالایی برخوردارند، موضوع اصلی تغییرات نسبی در سهم و جایگاه انواع تكنیك‌های كالارسانی به مردم است كه در كشور در حال تغییر است.
اقتصام(2)1108**1558
۰ نفر