۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸
کد خبر: 81813829
T T
۰ نفر

«ارتش غیررسمی آمریكا» لقب اینترنتی داعش

۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸
کد خبر: 81813829
«ارتش غیررسمی آمریكا» لقب اینترنتی داعش

مسكو- ایرنا- بسیاری از كاربران فضای مجازی و شبكه های اجتماعی در روسیه بوِیژه در صفحات فیس بوكی طرفداران حزب حاكم «روسیه واحد»، داعش را به عنوان «ارتش غیررسمی آمریكا» معرفی می كنند.

نتایج بررسی های ایرنا در مسكو از هفتم مهرماه، زمان آغاز همكاری های نظامی مسكو و دمشق در بمباران مواضع تروریست ها در سوریه، نشان می دهد پیگیری مباحث و موضوعات مرتبط با این عملیات و همچنین حمایت های گسترده و آشكار هفت كشور ضد سوری بویژه آمریكا از گروه های تروریستی، مورد توجه هزاران كاربر اینترنتی در روسیه و كشورهای روس زبان قرار گرفته است كه بیشتر طرفدار ادامه حملات هوایی هستند.
یك كاربر اینترنتی روس به نام «آلكساندر.ف» در صفحه ویژه حامیان پوتین نوشت: آمریكا از داعش به عنوان ارتش غیررسمی استفاده می كند و این گروه تروریستی در پیشبرد سیاست های تبهكارانه واشنگتن در خاورمیانه نقش مهمی را ایفا می كند.
این كاربر اینترنتی كه نظرش با استقبال گسترده بسیاری از كاربران رو برو شده و در صفحات دیگر نیز بازتاب یافته، افزوده است: ارتش آمریكا به علت اینكه در دو جنگ افغانستان و عراق متحمل شكست های رسواكننده ای شد و نتوانست اهداف كاخ سفید در اشغال این دو كشور را عملی كند، تا حدودی جایگاه خود را در معادلات منطقه ای «باراك اوباما» از دست داده است.
كاربر اینترنتی دیگری به نام «ن.فدیف» با تایید این دیدگاه نوشته است: اوباما از داعش به عنوان ارتش غیررسمی آمریكا علیه دولت های قانونی سوریه و عراق استفاده می كند و به همین دلیل پنهانی و گسترده از تروریست های این گروه قرون وسطایی و دیگر گروه های شبیه از جمله جبهه النصره و احرار الشام بهره برداری می كند.
خانم «یكاترینا» نیز نوشته است: ارتش آمریكا بی عرضه است و بسیاری از نظامیان این كشور گرایش های همجنس گرایانه دارند و معتاد به مواد مخدر هستند و این ارتش نمی تواند اهداف تعیین شده از طرف پنتاگون را عملی كند و به همین دلیل واشنگتن میلیاردها دلار برای تشكیل گروه های تروریستی و تجهیز آنها به تسلیحات پیشرفته و تجهیزات هزینه می كند.
وی ادامه داده است: داعش پیشرفته ترین محصول تروریستی آمریكا است كه برای اهداف خود از آن استفاده می كند و در معادلات ژئوپلیتیكی منطقه هم وارد شده و می خواهد مناطق وسیعی در خاورمیانه از لیبی تا عراق و افغانستان را تحت كنترل گیرد.
«روسلان - ف» از كاربران روس زبان منطقه قفقاز روسیه هم نوشته است: داعش برای پیشبرد طرح خاورمیانه بزرگ كاخ سفید به وجود آمده است و آغاز شكل گیری به دوره «جرج بوش» رییس جمهوری سابق آمریكا باز می گردد.
این كاربر اینترنتی معتقد است كه گروه تروریستی داعش ضربه زدن به دین اسلام را به عنوان هدف راهبردی و درازمدت دنبال می كند و به همین دلیل مورد توجه خاص آمریكا و رژیم صهیونیستی قرار دارد و از طرف سازمان های اطلاعاتی نیز حمایت می شود.
خانم «مارینا» از منطقه ای در شمال روسیه در این باره نوشته است: داعش ارتش آمریكا است و لعنت بر تمام كسانی كه زیر این پرچم تبهكاری و جنایت می كنند.
وی با اعلام یك فراخوان از كاربران فضای مجازی خواسته است، تصویر آخرین جنایت داعش كه جان سرباز 19 ساله سوری را زیر تانك گرفت به صفحه فیس بوك رییس جمهوری آمریكا ارسال كنند تا شاید آرامش از مقامات تروریست پرور گرفته شود.
كاربر دیگری به نام «ماشا» از منطقه راستف در جنوب روسیه نوشته است: سران آمریكا به ویژه اوباما «زامبی» هستند و نمونه خونخواری آنها شادمانی و هیجان فوق العاده «هیلاری كلینتون» وزیر خارجه وقت آمریكا هنگام اطلاع یافتن از قتل فجیع «معمر قذافی» دیكتاتور معدوم لیبی بود.
«آندره.م» كاربر اینترنتی روس زبان از لتونی در صفحه طرفداران پوتین در شرح تصویر قتل سرباز سوری توسط داعش با تانك می نویسد: لباس سرباز كشته شده توسط داعش همانند لباس مورد استفاده زندانیان در آمریكا است و به نظر می رسد تروریست های این گروه همان معارضان میانه رو هستند كه از طرف سیا تامین مالی می شوند.
بسیاری از كاربران اینترنتی روسیه همچنین از عملیات هوایی روسیه در سوریه حمایت می كنند و مهم ترین راه برقراری آرامش در این كشور را، نابودی یا اخراج تمامی گروه های تروریستی طرفدار آمریكا و رژیم صهیونیستی از مناطق مختلف می دانند.
اكثریت كاربران اینترنتی روس جز شمار معدودی از حامیان جریان های لیبرالی روسیه كه گرایش های غربی دارند، در صفحه های شبكه های اجتماعی به ویژه فیس بوك و توییتر از عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه حمایت می كنند.
موافقان، تداوم حمله به تروریست ها را برای بازگشت آرامش به منطقه، جلوگیری از نفوذ تروریست های تكفیری به آسیای میانه و جمهوری های قفقاز روسیه، كاهش خطر وقوع عملیات تروریستی در روسیه به علت تضعیف فرماندهی و سازماندهی داعش و دیگر تروریست ها، افزایش جایگاه بین المللی و منطقه ای مسكو و همچنین تاكید كاخ كرملین بر حمایت از دولت سوریه به عنوان متحد منطقه ای خود ضروری می دانند.
شمار كم مخالفان همكاری های نظامی دمشق و مسكو نیز فشار هزینه های انجام عملیات بر اقتصاد روسیه، افزایش اختلافات مسكو با غرب به ویژه آمریكا در حالی كه تروریست ها مورد حمایت چند كشور غربی عربی قرار دارند، مخاطرات جانی برای نظامیان و خلبانان روسی مستقر در سوریه و همچنین احتمال انتقام گیری داعش با اقدامات تروریستی در خاك روسیه را از دلایل مخالفت خود اعلام می كنند.
آمریكا، انگلیس، فرانسه، آلمان، تركیه، قطر و عربستان پنج سال پیش با هدف براندازی حكومت سوریه عملیات جذب تروریست های افراطی از كشورهای مختلف و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های مسلح و تروریستی را آغاز كردند كه ارتش آزاد سوریه، داعش، جبهه النصره و احرار الشام از جمله ده ها گروه شكل گرفته هستند كه سوریه و عراق را گرفتار بحران كرده اند.
براساس گزارش های انتشار یافته شهروندانی از 83 كشور جهان به صفوف تروریست ها در عراق و سوریه پیوسته اند.
روسیه در چارچوب قراردادهای همكاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی می 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یك ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاك این كشور برای مبارزه علیه تروریست ها به كار گرفته و نزدیك 1100 هدف تروریستی را نابود كرده است.
روسیه با رد درخواست رسمی هفت كشور ضد سوری برای قطع همكاری نظامی ضد تروریستی با سوریه، اعلام كرده كه این اقدامات در چارچوب مقررات بین المللی و در اجرای قراردارد همكاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.
اروپام*391**1516**1485**1517