۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰
کد خبر: 81813870
T T
۰ نفر
وزارت نفت طرح ملی كهاب را اجرا كند

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینكه طرح ملی كهاب متوقف شده خواستار اجرای این طرح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حقانی روز سه شنبه در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در سال های گذشته طرح ملی كهاب از سوی شركت پالایش و پخش فراورده های نفتی اجرا اما این طرح بدلایل نامعلوم متوقف شده است.
وی از هیات رئیسه شورای شهر تهران درخواست كرد تا اجرای طرح ملی كهاب از سوی وزارت نفت را پیگیری كنند.
طرح ملی كهاب طرحی زیست محیطی برای صرفه جویی اقتصادی در مصرف سوخت است و كهاب مخفف عبارت كاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است.
هدف اصلی این طرح كاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوخت گیری
است.
وی گفت: انتشار بخار بنزین در مركز سوخت رسانی موجب افزایش آلودگی هوا در شهر تهران می شود.
حقانی میزان بخار بنزین در هوای تهران را سالانه حدود 60 هزار لیتر عنوان كرد و گفت: این میزان آلاینده برای ساكنان تهران به ویژه مناطق و ساكنان همجوار مراكز سوخت رسانی خطر آفرین است.
وی گفت: بیش از 50 درصد اتوبوس ها قابل استفاده و مناسب برای حضور در شهر تهران نیستند كه این موضوع ضرورت اجرای طرح ال ای زد را در تهران افزایش می دهد.
رئیس كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران یاد آور شد این طرح در شورای عالی ترافیك تصویب و سازو كار اجرایی آن آماده شده است.
حقانی همچنین بر ضرورت رعایت كلاسبندی های قرمز، آبی و زرد برای خودرو های آلاینده تاكید كرد.
* ضرورت اجرای طرح ال ای زد در شهر تهران
رئیس كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت اجرای طرح ال ای زد« LEZ» در شهر تهران گفت: این طرح مدتی معلق باقی مانده است.
حقانی اجرای این طرح را یكی از راهكار های كاهش آلودگی هوا عنوان كرد و افزود: در این طرح از ورود خودرو های آلاینده به مناطق مشخص شده شهر تهران جلوگیری می شود.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به تذكر حقانی گفت: طرح ال ای زد در شورای عالی ترافیك تصویب نشده و اداره راهنمایی و رانندگی با اجرای این طرح موافق نیست.
*تخریب باغ شش هكتاری در منطقه 21 تهران
رئیس كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تخریب باغ شش هكتاری در منطقه 21 شهرداری تهران تذكر داد.
وی گفت: عكس های ماهواره ای از این باغ كه در كیلومتر 18 جاده مخصوص كرج قرار دارد نشان از تخریب روزانه این باغ دارد.
حقانی افزود: روزانه تعداد درختان این باغ كاهش می یابد و ضرورت دارد شهرداری منطقه 21 مالك باغ را برای تخریب باغ به دستگاه قضایی معرفی كند.
تهرام/7364/7244/1831
۰ نفر