۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۰۷
کد خبر: 81814177
T T
۰ نفر
برپايي پاويون اختصاصي دريايي ايران در  نمايشگاه صنايع دريايي روسيه

تهران- ايرنا- پاويون اختصاصي دريايي ايران با هدف معرفي دستاوردها و توانمندي‌هاي ايران و با حضور شركت هاي دولتي و خصوصي فعال در اين زمينه در سيزدهمين نمايشگاه صنايع دريايي و دريانوردي روسيه (NEVA 2015) برپا شد.

به گزارش گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، سيزدهمين نمايشگاه صنايع دريايي و دريانوردي روسيه كه هر دو سال يك‌ بار برگزار مي‌شود، در اين دوره با حضور 706 شركت‌ كننده از 35 كشور جهان در 17 پاويون برگزار شد.
صنايع ساحلي و فراساحلي، نفت، گاز و پتروشيمي، بنادر و دريانوردي، ساخت و تعمير، صنايع دريايي و دفاعي، ساخت و تامين تجهيزات دريايي، خدمات بندري، مشاوره و مهندسي، آموزش و تحقيقات، اقتصاد دريايي، فيزيك دريايي و اقيانوس ‌شناسي، حفاظت از محيط ‌زيست دريايي، شيلات، صيد و آبزي ‌پروري و امور سياحتي و گردشگري در اين نمايشگاه، به نمايش گذاشته شد.
در اين نمايشگاه، كنفرانس علمي زيرنظر دانشگاه ايالتي سن ‌پترزبورگ با بيش از 150 سخنران و هزار و 200 مستمع برگزار شد.
پاويون جمهوري اسلامي ايران با حضور 9 سازمان دولتي، چند شركت خصوصي حوزه دريايي و يك هيات اعزامي متشكل از 38 نفر و با حمايت ستاد توسعه دانش‌بنيان دريايي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، انجمن مهندسي دريايي ايران و با همكاري مركز همكاري و نوآوري‌هاي رياست جمهوري برپا و طي آن دستاوردهاي كشور در حوزه صنايع دريايي و دريانوردي معرفي شد.
بر اساس اين گزارش، معرفي دستاوردها و توانمندي‌هاي ايران در نمايشگاه NEVA2015 منجر به مذاكرات و انعقاد تفاهم‌نامه­هاي متعددي با دانشگاه‌ها، اتحاديه‌ها، مراكز علمي و تحقيقاتي و شركت‌هاي خصوصي مطرح روسي در حوزه هاي مرتبط شد كه در راستاي آن، همكاري‌ها و اقدامات مهمي در زمينه انجام پروژه‌هاي مشترك تحقيقاتي، برگزاري دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي، تبادل فناوري و بومي‌سازي آن تعريف شد.
اين اقدامات ترسيم‌كننده جايگاه مطلوب كشور در منطقه در حوزه دريايي و دريانوردي است و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنيان اين حوزه را رقم خواهد زد.
معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در راستاي توسعه زيرساخت صادرات محصولات دانش‌ بنيان كشور، از برپايي پاويون ايران در نمايشگاه‌هاي تخصصي معتبر جهان و حضور شركت‌هاي دانش‌بنيان حمايت خواهد كرد.
علمي(1)9340**1834
۰ نفر