به گزارش خبرنگار ایرنا سید علی حسینی روز چهارشنبه در حاشیه همایش قطبی تجارب برتر مدارس هوشمند در سنندج در جمع خبرنگاران، افزود: هوشمند سازی در این مدارس در پنج مرحله نیمه الكترونیك، الكترونیك، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته دسته بندی می شود كه كمتر از 15درصد مدارس كشور به مرحله نهایی یعنی هوشمند پیشرفته رسیده اند.
او با بیان اینكه در هوشمند سازی مدارس اولویت خاصی قرار نداده ایم گفت: مدارس به صورت داوطلبانه برای هوشمندسازی اقدام می كنند و وزارت آموزش و پرورش نیز به مدارس دولتی كمك می كند.
به گفته او وزارت آموزش و پرورش به مدارس غیردولتی در بحث تامین اعتبار و تجهیزات برای هوشمندسازی كمك نمی كند اما سیاست گذاری ها و برنامه های این وزارتخانه در این گونه مدارس باید رعایت شود.
او اظهار كرد: با توجه به تنوع و تخصصی بودن دروس دوره متوسطه، این مدارس اقبال بیشتری به هوشمندسازی نشان دادند و از دو سال قبل نیز با ورود درس كار و فناوری به دروس پایه پنجم و ششم، هوشمندسازی را در این مقطع شروع كردیم.
او به رایزنی وزارت آموزش و پرورش با وزارت فناوری اطلاعات در جهت اختصاص نوت بوك به برخی از كلاس هایی كه تاكنون هوشمندسازی نشده اشاره كرد و گفت: در برخی از استان ها از جمله كردستان این طرح آغاز شده است.
مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه میزان اعتبارات هوشمندسازی مدارس كشور را در سال گذشته 250 میلیارد ریال ذكر كرد و گفت: تمام این بودجه را برای هوشمندسازی مدارس دوره ابتدایی با توجه به ورود درس كار و فن آوری اختصاص دادیم.
به گفته حسینی بودجه امسال نیز برای ارتقای پایه های پنجم و ششم در بحث هوشمند سازی به این دو پایه اختصاص یابد.
او سهم كردستان را از اعتبار سال گذشته هوشمندسازی مدارس را 9میلیارد و 301 میلیون ریال ذكر كرد و گفت: این مبلغ برای خریداری تجهیزات 345 مدرسه هزینه شد.
او به برگزاری همایش تجربه های برتر نیز اشاره كرد و گفت: بعد از گذشت چهار سال از اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در كشور این همایش به منظور تبادل تجربیات و اطلاعات میان دست اندركاران حوزه هوشمندسازی مدارس شش استان غربی كشور در سنندج برگزار شد.ك/3
3033/1904
سنندج- ایرنا- مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، آمار كلاس های درس كشور را 800 هزار كلاس در قالب 100 هزار مدرسه عنوان كرد و گفت: از این تعداد حدود 160 هزار كلاس درس هوشمند سازی شده است.