۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷
کد خبر: 81815540
T T
۰ نفر

نشست شوراي عالي كار برگزار شد

۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷
کد خبر: 81815540
نشست شوراي عالي كار برگزار شد

تهران - ايرنا - نشست شوراي عالي كار با حضور سيدحسن هفده تن معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و نمايندگان كانون عالي انجمن هاي صنفي كارفرمايي و كارگري و اعضاي شوراي عالي كار برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، در دويست و چهل و هفتمين نشست شوراي عالي كار بررسي و اصلاح آيين نامه انجمن هاي صنفي و كانون هاي مربوط در اجراي ماده 131 قانون كار و بررسي و اصلاح آيين نامه موضوع تبصره يك ماده 136 قانون كار در دستور كار قرار گرفت.
هفده تن با تاكيد بر اينكه يكي از مباحث كليدي در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بحث سه جانبه گرايي و گسترش تشكلهاي صنفي كارگري و كارفرمايي است، تصريح كرد: ايجاد تشكل هاي جديد از جمله اولويت هاي ما است اما بايد به دنبال اصلاح ساختار هم باشيم.
در ادامه اين نشست هر يك از نمايندگان كارگري و كارفرمايي پيرامون دستور نشست ديدگاهها و پيشنهادات خود را اعلام كردند.
يكي از نمايندگان كارفرمايي در اين نشست اهميت تشكل ها را مورد تاكيد قرار داد و خواستار توجه هرچه بيشتر استانداران سراسر كشور در اين زمينه شدند.
سپس علي يزداني معاون توسعه مديريت و منابع وزارت صنعت و معدن تاكيد كرد: ما يكي از مدافعان جدي گسترش فرهنگ سه جانبه گرايي هستيم و معتقديم كه توسعه كشور در گروي سه جانبه گرايي است و سه ضلع كارگر و كارفرما و دولت با همدلي يكديگر مي توانند در جهت شكوفايي اقتصاد كشور گام بردارند.
همچنين در اين نشست دو آيين نامه مورد بحث و تبادل و نظر قرار گرفت كه نمايندگان كارگري و كارفرمايي در اين خصوص ديدگاه هاي خود را اعلام كردند و خواستار بررسي بيشتر كليات و جزئيات آيين نامه شدند.
اقتصام(1)9123 **1558