۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴
کد خبر: 81816831
T T
۰ نفر
پیكر پاك چهار شهید گمنام در شهرهای زنجان و صائین قلعه تشییع شد

زنجان - ایرنا - پیكر پاك چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور با شكوه قشرهای مختلف مردم شهید پرور در شهرهای زنجان و صائین قلعه تشییع شد.

مراسم تشییع دو شهید گمنام در شهر زنجان پس از اقامه نماز از مزار شهدای پایین به سمت سه راه امجدیه انجام و در ادامه نیز با مشایعت مردم و مسئولان برای خاكسپاری به محل تیپ 36 انصارالمهدی(عج)، منتقل شد و پیكرهای مطهرشان در محل این تیپ آرام گرفت.
در شهر صائین قلعه نیز به طور همزمان مراسم تشییع پیكرهای مطهر دو شهید گمنام دیگر، از محل مصلی نماز جمعه این شهر بعد از اقامه نماز به سمت پارك ادیب الشعرا انجام شد و پیكر پاكشان در این پارك كه از این پس با نام بوستان شهدا نامیده می شود، آرام گرفت.
در آیین تشییع پیكر پاك و نورانی این چهار شهید گرانقدر در شهرهای زنجان و صائین قلعه، اقشار مختلف مردم، خانواده های شهدا، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استانی و شهرستانی شركت داشتند.
دو شهید گمنامی كه در شهر زنجان تشییع و تدفین شدند 19 و 25 ساله هستند.
شهید 19 ساله آبان 61 در عملیات محرم، در منطقه شرهانی به شهادت رسیده و شهید 25 ساله نیز اسفند 61 در عملیات خیبر در منطقه جزیره مجنون به فیض شهادت نایل آمده است.
دو شهید گمنام دیگری كه مردم شهر صائین قلعه میزبانشان شدند، 20 ساله هستند، یك شهید اسفند 62، در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به شهادت رسیده و شهید دیگر، آبان 61 در عملیات محرم در منطقه شرهانی به فیض شهادت نایل شد.
پیش از این 34 شهید گمنام در نقاط مختلف استان زنجان تدفین شده اند و با ورود این شهدا، پس از این، این استان میزبان 38 شهید گمنام است.
7312/6085