۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۰۶
کد خبر: 81818156
T T
۰ نفر
نماز ريشه اصلي دين مبين اسلام است

تبريز-ايرنا - رييس تبليغات اسلامي آذرشهر با اعلام اينكه نماز سد راه منكرات است، گفت: اين فريضه واجب اصل و اساس ريشه اسلام است .

به گزارش روز جمعه ايرنا ، حجت الاسلام احد محمودزاده در جمع مردم روستاي جراغيل از توابع بخش مركزي شهرستان آذرشهر افزود: نماز ريشه نگهدارنده درخت تنومند دين مبين اسلام است.
وي با اشاره به اهميت نماز ادامه داد: اين فريضه الهي سرآمد همه عبادت ها و رابطه محكم بنده با معبود است و نماز موجب سعادت دين و دنياي انسان و خير و بركت زندگي خواهد شد .
رييس تبليغات اسلامي آذرشهر با تاكيد بر ترويج و توسعه فرهنگ نوراني نماز خاطرنشان كرد: اقامه كردن اين واجب فروع دين روح و روان انسان و جامعه را متعالي و آرامش اجتماعي و فرهنگي را نيز در جامعه حاكم مي كند.
محمودزاده با ذكرآياتي از قرآن كريم و احاديثي از ائمه معصومين (ع) يادآوري كرد: كسي كه روح و جسم خود را با فريضه حيات بخش نماز مانوس كند مي تواند خود و جامعه را از فحشا و منكرات باز دارد.
امام جمعه موقت آذرشهر با اشاره به برنامه هاي آموزشي و فرهنگي دبيرخانه شوراي اقامه نماز شهرستان آذرشهر اظهاركرد: طرح قيام و اعزام مبلغ به مناطق روستايي بخشي از اين برنامه هاست و اين كار باعث ترويج و توسعه فرهنگ نماز و آگاهي بخشي جوانان از فلسفه اين فريضه واجب الهي مي شود.
رييس تبليغات اسلامي آذرشهر ابرازكرد: نشست ها و جلسات نمازشناسي ، پاسخ به شبهات و احكام نوراني نماز در ترويج و توسعه فرهنگ نماز نقش اساسي دارد و حضور جوانان و نوجوانان دراين جلسات بسيار موثر و كارساز است.
محمودزاده در جمع اهالي روستاي جراغيل آذرشهر با تسليت شهادت امام حسين (ع) و ياران آن حضرت افزود: سيدالشهدا (ع) شهيد نماز و ديگر واجبات الهي است و آن حضرت در ظهر عاشورا نيز در برابر تيرهاي زهر آگين دشمنان دين و قرآن نماز خود را اقامه كرد.
اين مبلغ مسائل ديني و احكام الهي نقش خانواده ها را در آشنايي جوانان و نوجوانان با فرهنگ معنوي و اجتماعي نماز و اقامه آن بسيار مهم دانست و گفت : نماز انسان را تربيت الهي و ديني مي كند و فرد نمازي به مبداء و معاد عالم هستي باور قلبي خواهد داشت.
دبير شوراي اقامه نماز شهرستان آذرشهر هم گفت: اعزام مبلغ به روستاها با عنوان طرح قيام از جمله برنامه هاي فرهنگي و آموزشي دبيرخانه اين شورا است و اولويت اين كار فرهنگي هم براي روستاهاي فاقد روحاني و مبلغ ديني و مذهبي مي باشد.
رضا پوررضا ياد آوري كرد: دبيرخانه شوراي اقامه نماز شهرستان آذرشهر براي نيمه دوم سال جاري حدود 40 برنامه فرهنگي و آموزشي پيش بيني كرده است كه به لطف خدا با مشاركت ادارات فرهنگي و اجتماعي و مردم نماز گزار اجرا خواهد كرد.
وي با اعلام اينكه اولويت برنامه هاي شوراي اقامه نماز براي جوانان و نوجوانان و خانواده است اضافه كرد: آگاهي خانواده ها با شيوه هاي برخورد با فرزندان خود و همچنين شناخت جوانان و جوانان از اهميت اقامه نماز فرايند نتيجه بخشي خواهد داشت .
شهرستان آذرشهر با 120 هزار نفر جمعيت در 55 كيلومتري تبريز واقع شده و 60 درصد اين جمعيت در شهرها و 40 درصد نيز در روستاها زندگي مي كنند و روستاي جراغيل هم در18 كيلومتري شمال غربي اين شهرستان قرار گرفته است .
7226/ 1495