۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲
کد خبر: 81820329
T T
۰ نفر
اعطاي گرنت هاي سينرژي به پژوهشگران و فناوران كشور

تهران-ايرنا- صندوق حمايت از پژوهشگران وفناوران كشور به زودي گرنت هاي سينرژي ( هم افزايي) درحوزه هاي مرتبط با اولويت هاي صندوق جهت پيشبرد مرزهاي دانش و رفع نيازهاي كشور و جامعه اعطاء مي كند.

به گزارش گروه علمي ايرنا ازصندوق حمايت از پژوهشگران وفناوران، همفكري و استفاده از دانش و تجربه متخصصان مختلف در حل يك مسئله علمي منجر به ايجاد هم ­افزايي علمي و رسيدن به يك راه ­حل جامع و همه جانبه مي شود، در ادبيات پژوهش اين امر به عنوان سينرژي در تحقيقات مطرح مي­شود.
صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران قصد دارد با اعطاي گرنت­هاي سينرژي ( هم افزايي) در حوزه­ هاي مرتبط با اولويت هاي صندوق (اعم از پيشبرد مرزهاي دانش و رفع نيازهاي كشور وجامعه) از رشد اين فرهنگ و پيشرفت پژوهش و فناوري در كشور حمايت كند.
گرنت سينرژي(هم افزايي) به طرح هاي مسئله محوري كه به تيم پژوهشي متشكل از متخصصان رشته­ هاي مختلف كه از جنبه­هاي متنوع مسئله مورد نظر را بررسي مي كنند و نيزتيم پژوهشي متشكل از متخصصان (از يك رشته يا چند رشته مختلف) كه در دانشگاه­هاي مختلف كشور فعال هستندو براي حل مسئله مورد نظر با يكديگر فعاليت مي­كنند، تخصيص داده مي شود.
اساتيد و پژوهشگران مي­توانند در قالب يك تيم پژوهشي پس از اعلام فراخوان در سايت صندوق در مدت معين به ارسال پروپوزال طرح­هاي مدنظر خود بپردازند.
لازم به ذكر است طرح هايي كه با همكاري دانشگاه هاي خارجي و پژوهشگران ايراني مقيم خارج تعريف شده باشند از اولويت حمايت برخوردار هستند.
علمي ( 1) ** 9340**1440
۰ نفر