۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81822424
T T
۰ نفر
رییس ستاد زكات شهرستان ری بر ترویج فرهنگ زكات تاكید كرد

شهرری ـ ایرنا ـ رییس ستاد زكات شهرستان ری گفت: ترویج فرهنگ فریضه زكات واجب وظیفه همه آحاد جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی روز دوشنبه در شورای زكات شهرستان ری، با اشاره به وجود 200 مسجد در سطح شهرستان ری گفت: ماه های رمضان، محرم و صفر فرصت مناسبی برای تشویق مردم به منظور انجام برخی از واجبات دینی از جمله پرداخت زكات و خمس است.
امام جمعه شهرری خواستار برگزاری جلسات و ارتباطات موثر امامان جمعه با فرماندار و بخشداران شهرستان ری به منظور برنامه ریزی و پیشبرد امور مربوط به زكات در این شهرستان شد.
وی با بیان اینكه زكات فریضه ای واجب مانند نماز است و در دین مبین اسلام این دو فریضه بعنوان دو بال پرواز به ساحت الهی مورد تاكید قرار گرفته اند افزود: روحانیون و ائمه جماعات باید ضمن تشویق مردم به ادای فریضه نماز، در راستای تشویق آنان به پرداخت زكات گام های مناسبی بردارند.
جلسه شورای زكات شهرستان ری روز دوشنبه با حضور امام جمعه و رییس شورای زكات شهرستان ری، فرماندار شهرری، برخی از روسای ادارات این شهرستان و همچنین مسوول ستاد احیای زكات و رییس كمیته امداد استان تهران با هدف بررسی فریضه زكات و چگونگی ترویج آن در میان آحاد مردم برگزار شد.
زكات از واجبات مالی ـ عبادی و از فروع دین است و در منابع دینی در كنار نماز و جهاد قرار گرفته و یكی‏ از پنج ستون دین است.
زكات دو نوع دارد: زكات بدن كه همان زكات فطره است و در عید فطر پرداخت می‌شود و زكات مال كه به گندم، جو، خرما، كشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند در صورت تحقق شرائطی تعلق می‎گیرد‏.ك/2
1836 / 6139
۰ نفر